ראש הממשלה מכין את אזרחי ישראל ל"ימים מורכבים", לאחר גלי התקיפות המסיביים בלבנון, גם בעומק המדינה, שאחריהם דיווחו בלבנון על מאות רבות של נפגעים. בהערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה, יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבטחתי שאנחנו נשנה את מאזן הכוחות בצפון - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".
נתניהו בבור של חיל האוויר
(צילום: רועי אברהם, לע"מ )

"למי שעדיין לא הבין, אני רוצה להבהיר את מדיניות ישראל - אנחנו לא מחכים לאיום, אנחנו מקדימים אותו. בכל מקום, בכל זירה, בכל עת. אנחנו מחסלים בכירים, מחסלים מחבלים, מחסלים טילים - ועוד ידינו נטויה", אמר נתניהו.
בהערכת המצב, שבה נכחו - מלבד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי - גם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ומזכירו הצבאי של נתניהו אלוף רומן גופמן, הוסיף ראש הממשלה: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו וביתר שאת. הבטחתי שאנחנו נשנה את המאזן הביטחוני, מאזן הכוחות בצפון - זה בדיוק מה שאנחנו עושים. אנחנו משמידים אלפי טילים ורקטות שמכוונים לערי ישראל ולאזרחי ישראל".
תיעוד מהיירוטים בשמי הצפון

"אנחנו עומדים בפני ימים מורכבים", הודה נתניהו. "אני מבקש מכם אזרחי ישראל, שני דברים: ראשית, להישמע להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים; ושנית, לעמוד יחד בנחישות, באחריות וכמובן גם באורך רוח. יחד נעמוד איתן, יחד נילחם, ובעזרת ה' יחד ננצח".
נתניהו, שאמר כי "אנחנו לא מורידים את הרגל הגז", יקיים מחר עדכון ביטחוני ב-12:00 בצהריים עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. הערכת המצב התקיימה לאחר רצף תקיפות עוצמתיות של חיל האוויר בלבנון, ודקות לפני מטחים של חיזבאללה, גם דרומית לחיפה - כולל לאזור יקנעם, הכרמל והגליל התחתון.