ההפגנה בשבת האחרונה. הפעם היא לא תתקיים
(צילום: עופר עברי)

בצהריים הם עוד הודיעו כי ההפגנה השבועית תתקיים במוצאי שבת בקפלן זה השבוע ה-19 ברציפות, אבל הערב (שישי) מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית החליטו כי עקב המשך מבצע "מגן וחץ" והחשש מירי רקטות ההפגנה שתוכננה למחר תידחה. עם זאת, חלק מהארגונים הודיעו כי הם כן יפגינו מחר בתל אביב.
מארגני המחאה אמרו כי ההחלטה התקבלה "עקב ההסלמה ומחשש לשלום המפגינים". הם ציינו כי הם נמצאים בקשר הדוק עם המשטרה וגורמי הביטחון, "והשיקול שעומד מול עינינו הוא שמירה על ביטחונם של המפגינים והמפגינות".
1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המפכה המשפטית
הפגנה נגד המפכה המשפטית
הפגנה בקפלן, לפני שבועיים. בעקבות המבצע, הרצף ייקטע
(צילום: רויטרס)
"דאגתנו הראשונה תמיד היא לביטחון אנשינו המגינים על הדמוקרטיה", אמרו. "לכן, מתוך האחריות לשלום אנשינו, החלטנו לדחות בשבוע את ההפגנה. אנחנו ממשיכים להיות עם האצבע על הדופק. אם נראה שהממשלה מקדמת שינויים הקשורים להפיכה המשטרית יקודמו, נצא במלוא כוחנו לרחובות ישראל. אל לה לממשלת ישראל לטעות בכוונתנו - אנו על משמר הדמוקרטיה ונדאג שישראל תישאר דמוקרטית".
בצהריים, כאמור, ההודעה שמסרו הייתה שונה בתכלית, ובה כתבו כי ההפגנה תתקיים "תוך הזדהות עם אנשי עוטף ישראל, חיילי וחיילות צה״ל, אנשי המילואים והטייסים: המפגינים - כיפת הברזל של הדמוקרטיה". הם אמרו כי "במיוחד בימים אלה, כאשר בזמן הלחימה מתבצעת ביזה המונית של מעמד הביניים, משלמי המיסים והמשרתים בכנסת ישראל, חשוב לוודא שנבלום את המזימה להפוך את ישראל לדיקטטורה".
אביב גפן מדבר על המצב הביטחוני, בהופעה אתמול בפארק הירקון

גורם בכיר במטה המאבק הסביר בשיחה עם ynet את שינוי הכיוון: "אנחנו לאורך הימים האחרונים בשיחות עם פיקוד העורף, כולל הבוקר. נאמר לנו שיש סכנת חיים למפגינים. להביא 100 אלף איש לקפלן בזמן שיכולה להיות אזעקה זאת סכנת נפשות".
ההחלטה התקבלה על רקע הביקורת על קיומו של "נשף רוק", אתמול בפארק הירקון. להופעת הענק של אביב גפן, שחגג יום הולדת 50 באותו יום, הגיעו 40 אלף איש - שהונחו לפני כן לשכב על הקרקע במקרה של אזעקה.

מחאה מפוצלת

אבל אין תמימות דמים בקרב ארגוני המחאה. כמה מהארגונים, ובהם "קריים מיניסטר", "עומדים ביחד", ו"החזית הוורודה", קראו למפגינים להגיע לתל אביב - אף שלא תוקם במה ברחוב קפלן ולא יהיו נאומים, כמדי שבת.
"עומדים ביחד" הודיעה על צעדה שתתקיים בתל אביב נגד "ההסלמה הצבאית בעזה שבה פתחה הממשלה", כלשונם. הם אמרו כי הצעדה תתכנס ב-18:30 בכיכר הבימה, ומשם תצעד עד רחוב קפלן. ב"חזית הוורודה" אמרו: "אנחנו מפגינות וממשיכות בכל הכוח. ביטלו רק את הבמה, ואולי טוב שכך. מחר בדיזינגוף ואז בקפלן". ישי הדס, מראשי "קריים מיניסטר" כתב ברשתות החברתיות: "איך אומרים? במלחמה כמו במלחמה - תמיד יש סיכונים".