התפרעויות בעקבות רצח מוחמד קיסאווני

מתיחות בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים בעקבות הירצחו של בן המקום, מוחמד קיסאווני, שנורה הבוקר (ראשון) למוות בדרום העיר. עשרות מבני משפחתו של המנוח, שמתגוררים בכפר בית איכסא מצפון לירושלים, נסעו למקום מגוריהם של קרובי משפחת המעורבים בירי - והחלו בהצתת הבתים ובהרס הקירות באמצעות טרקטור. ילדים ונשים נמלטו מהמקום.

אלימות ברחובות - כתבות נוספות

על פי הדיווחים, בין שתי המשפחות התגלע סכסוך ממשוך - ששיאו, כאמור, הגיע הבוקר, עת נורה קיסאווני ברחוב משה גסטר שבשכונת עמק רפאים בדרום ירושלים. מצבו הוגדר תחילה אנוש, אלא שזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים שערי צדק. אדם אחר שנורה בתקרית נפצע באורח קל.
6 צפייה בגלריה
משפחת הנרצח התחילה לנקום
משפחת הנרצח התחילה לנקום
הנקמה על מותו של קיסאווני
לאחר הירי התקיימו סריקות נרחבות בעיר אחר חשודים במעורבות במקרה, עובדים באתר בנייה סמוך, בסיוע מסוק משטרתי. שני חשודים נעצרו. מהחקירה הראשונית עלה כי התפתחה קטטה בין שני פועלים שעבדו באתר בנייה סמוך, ובמהלכה ירה אחד מהם לעבר גפיו התחתונות של הפועל השני.
לפי החשד, הרקע הוא עימות בין שתי חמולות - משפחת קיסאווני ומשפחת אלקאק. מנהיגים קהילתיים במגזר קראו להתערב בכדי להרגיע את הרוחות. הם ביקשו לשוחח עם שתי המשפחות, אולם כרגע נראה כי אין שליטה באווירה המתוחה בשכונה.
מתחילת השנה נרצחו 113 בני אדם במגזר הערבי, בהם 17 ממזרח ירושלים. רוב המקרים עדיין לא פוענחו. יש עלייה השנה של מקרי רצח במזרח ירושלים - האזור שהתרחשו בו הכי הרבה מקרי רצח השנה.
6 צפייה בגלריה
 מחמד עזאם קיסאווני נהרג בירי בירושלים
 מחמד עזאם קיסאווני נהרג בירי בירושלים
הנרצח ה-113 מתחילת השנה. קיסאווני
6 צפייה בגלריה
שני גברים נפצעו בעקבות ירי בירושלים
שני גברים נפצעו בעקבות ירי בירושלים
זירת הרצח בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
6 צפייה בגלריה
שני גברים נפצעו בעקבות ירי בירושלים
שני גברים נפצעו בעקבות ירי בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
הממשלה בראשות נפתלי בנט הכריזה בחודשים האחרונים על מלחמת חורמה בפשיעה המשתוללת, אך מאז שבאוגוסט הוקמה יחידת "סיף" במשטרה למיגור התופעה, עשרות נוספים נרצחו. במסגרת תקציב המדינה שאושר בתחילת החודש בכנסת באופן סופי, אושרה גם התוכנית הממשלתית למאבק בפשיעה במגזר, שתקציבה 2.5 מיליארד שקלים.
בין המטרות שהוצבו בתוכנית הזו: פירוק ארגוני פשיעה והפחתת האמצעים הכלכליים שעומדים לרשותם, העלאת תחושת הביטחון האישי והקטנה משמעותית של מספר כלי הנשק. בממשלה הודיעו כי יפעלו גם להגביר את שיתוף הפעולה עם נציגים מהחברה הערבית לצד הגברת האמון במערכת אכיפת החוק. באחת מישיבות הממשלה בנט אף הכריז כי למאבק יגויסו גם השב"כ וצה"ל, אך במערכת הביטחון הופתעו מההכרזה הזו, וייתכן שבפועל המעורבות של הגופים הללו תהיה מצומצמת הרבה יותר.