1 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מכת מדינה: משטרת מרחב יפתח עצרה בעלת גן פרטי (37) מיפו בחשד לתקיפת פעוטות בני שנתיים עד ארבע. בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שישי) את מעצרה של הגננת טאהני חטיב עד יום שני.
החקירה החלה בעקבות תלונה שהגיש אביו של פעוט בן שנתיים. האב סבר שמשהו לא תקין אצל בנו, לקח אותו לבית חולים - ואז התגלה שבר בכתפו. הגננת טענה להגנתה כי משכה את הפעוט ולא התייחסה לכך כאקט של תקיפה.
עורך דינה של הגננת אמר בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב: "אבא של הילד ביקש מהחשודה מאות אלפי שקלים, יש תיעוד לכך. למעשה, היה כאן רצון של האבא שהגיש את התלונה לסחוט כספים. החשודה הסבירה שהילד נגמל מטיטולים והסבירה את הפעולה של המשיכה לא כאקט של תקיפה".
נציג המשטרה אמר בדיון: "עולה שהחשודה נוהגת לכסות את הילדים עד מעל הראש ולשים את הילדים בעגלה מול הקיר. אין לי הסבר לסוג של ההתנהגות המזוכיסטית הזאת".
המשטרה עצרה את בעלת הגן אתמול, ואז התברר לחוקרים כי החשודה מחקה את צילומי מצלמות האבטחה. בחקירתה היא הכחישה את המיוחס לה ולא סיפקה הסבר למחיקת הצילומים. עם זאת, החוקרים הצליחו לשחזר חלק מהסרטונים.
הקלטות מהפעוטון באור עקיבא

בזה אחר זה נחשפו באחרונה מקרים נוספים של תקיפות תינוקות ופעוטות בגני ילדים. אתמול עצרה המשטרה מנהלת פעוטון פרטי ושלוש מטפלות באור עקיבא בחשד לתקיפת פעוטות. בסרטונים ממצלמות הפעוטות תועדה בין היתר התנהלות אגרסיבית כלפי הפעוטות וגרירה ומשיכה שלהם בכוח בידיים וברגליים. החוקרים הספיקו לצפות עד כה רק בחלק קטן מהחומרים שנתפסו.
ביום רביעי נגזר מאסר של שלוש שנים וחצי על לובה קזקביץ', מנהלת פעוטון ברמת גן שהורשע בהתעללות ותקיפת 14 פעוטות.
3.5 שנות מאסר לגננת שהורשעה בהתעללות ותקיפת 14 פעוטות
(צילום: נדב אבס)

ביום רביעי נעצרה גננת בחשד להתעללות בילדים בפעוטון במעלה אדומים. המשטרה מייחסת לה עבירות של אלימות פיזית ומילולית כלפי פעוטות בני שנה וחצי עד שנתיים. ביום שני נעצרו שתי סייעות בחשד להתעללות בילדים בגן ויצו במבשרת ציון.
בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אורלי דווידוביץ' ובתה דניאל לייבוביץ' בגין התעללות ותקיפת פעוטות שהיו באחריותן בפעוטון בפתח תקווה בבעלות האם.