4 צפייה בגלריה
פרץ גלעדי
פרץ גלעדי
פרץ גלעדי
(באדיבות המשפחה)
אירוע קשה בגליל העליון: פרץ גלעדי (72), מתנדב וגמלאי של רשות הטבע והגנים הלאומיים, נהרג הערב (שלישי) בנפילה מגובה כאשר הוזעק לנחל עמוד כדי לחלץ משפחה שנותרה במסלול ללא מים. חבריו, אנשי יחידת החילוץ גליל-כרמל, הם אלה שטיפלו וניסו להצילו.
4 צפייה בגלריה
פרץ גלעדי מתנדב רשות הטבע והגנים
פרץ גלעדי מתנדב רשות הטבע והגנים
פרץ גלעדי
(צילום: עמי דורפמן, רשות הטבע והגנים)
האירוע החל בשעות הערב המוקדמות, כאשר ליחידת החילוץ גליל-כרמל של המשטרה נמסרה הודעה על משפחה שנתקעה במסלול. צוות של היחידה, וכן צוות של רשות הטבע והגנים, בהם גלעדי המתגורר במושב כחל, הוזעקו לסייע למשפחה. אריה שחר, מיחידת החילוץ, סיפר כי בסופו של דבר לא נזקקה המשפחה לעזרתם, אך במהלך האירוע, מעד גלעדי מגובה רב ונהרג. "אחד מאנשי היחידה ירד אליו, ובמקביל הוזעק מסוק של 669 לסייע בחילוץ, לצערי כבר לא ניתן היה לעזור לו. מדובר באדם יקר, חבר, שסייע ועמד בקשר עם חברי היחידה במשך עשרות שנים. זה מאוד קשה לטפל במקרה של בן אדם מוכר ואהוב".
4 צפייה בגלריה
פרץ גלעדי מתנדב רשות הטבע והגנים
פרץ גלעדי מתנדב רשות הטבע והגנים
"סיים את חייו במשהו שאהב לעשות". פרץ גלעדי
(צילום: יחידת חילוץ גולן)
ב-2013 כתב פרץ בירחון "טבע הדברים" על הפעילות של יחידת החילוץ, ופירט: "כל חברי היחידה משקיעים רבות בחילוץ ובנשיאת האלונקה. במקביל להם בא צוות הרפואה לידי ביטוי בטיפול במגוון רחב של פציעות - שברים, חבלות, נפילות מגובה, פגיעות רב מערכתיות, טביעות, החייאות, התייבשויות ומכות חום, עקיצות והכשות, היפותרמיה, ועוד. צוות זה שואף להיות הטוב ביותר שאפשר, משום שכל טעות עלולה לעלות בחיי אדם".
בנו של גלעדי, עמיחי, הוא פקח של הרשות ברמת הגולן. ברשות הודיעו כי מחר ייערך תחקיר מלא על האירוע ומסרו: "גמלאי רט"ג ומתנדב יחידת חילוץ גליל, פרץ גלעדי, אדם משכמו ומעלה, יצא היום לסייע בחילוץ משפחה שכנראה סבלה מהתייבשות בנחל עמוד. במהלך החילוץ מעד ונפל אל מותו. עובדי רט"ג המומים מהמוות ומוסרים תנחומים למשפחה האבלה, ובכללם לבנו המשרת היום כפקח בגולן".
4 צפייה בגלריה
נחל עמוד
נחל עמוד
שמורת נחל עמוד
(צילום: גאדו שנאן, רשות הטבע והגנים)
מנהל מרחב גולן ברשות, שרון לוי, אמר כי "פרץ היה פקח אזורי שנים רבות בדרום הגולן ואחר כך כפקח יער יהודייה, משם פרש לגמלאות. למעשה, הוא לא עזב אותנו והמשיך להתנדב בכל דבר שקשור בשטח. הוא שירת ביחידת החילוץ גולן וברט"ג בכל משימה. פיקוח ציד, הרעלות ומעקב אחר בעלי חיים. כשהגיע לגיל 70 הודיעו לו שלא יוכל להמשיך להתנדב ביחידת החילוץ, הוא לא ויתר והגיע עד לשר לביטחון הפנים, כדי שיאפשרו לו להמשיך. פרץ היה איש של אנשים ושל שמירת טבע, שימש כחובש והצלת חיי אדם היה תמיד בראש מעייניו. זה אובדן נוראי. רק נזכור, שהוא סיים את חייו במשהו שאהב לעשות".
גיא גרברסקי, מפקד יחידת החילוץ גליל-כרמל, הוסיף: "מתנדבי יחידת חילוץ גליל-כרמל של משטרת ישראל המומים וכואבים את מותו הטרגי של פרץ גלעדי בעת שעסק בחילוץ בנחל עמוד, ומשתתפים בצערה הכבד של משפחת גלעדי. פרץ איש יקר, פקח רשות הטבע והגנים בעבר ופנסיונר הרשות, התנדב שנים ביחידת החילוץ גולן".