בעיתוי דרמטי, כמה ימים לאחר ההחלטה בבית הדין הבינלאומי בצדק בהאג - נגד השליטה הישראלית ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורצועת עזה - השיק אתמול (יום ג') ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את קבוצת העבודה המשותפת למען יו"ש בפרלמנט האירופי בבריסל. הקבוצה אמורה לפעול לפי ההודעה "נגד מדיניות ההטיה נגד ישראל ונגד יו"ש ומול מימון הטרור של הרשות הפלסטינית ובעד חיזוק הבנייה בשומרון".
לפי דגן, זוהי הפגישה הראשונה שקיים בפרלמנט האירופי החדש, שבו התחזקו הכוחות מהצד הימני שנחשב לתומך בישראל, ולפיכך מבחינתו פוטנציאל ההשפעה גדול במיוחד.
1 צפייה בגלריה
יוסי דגן ומועצת שומרון בפרלמנט האירופי
יוסי דגן ומועצת שומרון בפרלמנט האירופי
יוסי דגן (במרכז) וחברי קבוצת העבודה בפרלמנט האירופי
(צילום: מועצת שומרון)
(צילום: מועצת שומרון)

בכנס הייסוד של קבוצת העבודה השתתפו 15 חברי פרלמנט אירופי, בהם ג'ורג'יאנה תאודורסקו, קריסטיאן תרש ואדריאן-ג'ורג' אקסיניה מרומניה, אלנה דונאצן וסוזנה צ'קרדי מאיטליה, דייגו סוליאר, אלביס פרז ונורה גרציה ג'ונקו מספרד. כן השתתף ריצ'רד צ'ארניצקי הפולני, לשעבר סגן נשיא הפרלמנט האירופי.
דגן אמר לחברי הפרלמנט: "אני מקווה שמהיום הזה ומהוועידה הזו נוכל להתחיל לעבוד יחד, להילחם יחד ובעזרת ה’ לנצח יחד. זו לא מלחמה רק של יהודים או של מדינת ישראל. זו המלחמה של כל המדינות החופשיות ושל התרבות המערבית.
"בשבוע שעבר שמענו יחד על ה'קרקס' של האג. הם כתבו שהקהילות שלנו בשומרון לא חוקיות, הערים והגנים שלנו בירושלים, ביהודה ושומרון וגם בחבל עזה, אחרי שפינינו משם את כל היישובים היהודיים, והוצאנו את המתים מקבריהם. וסיימנו את 'הכיבוש'. 19 שנים אחרי ובכל זאת ועדיין יש כיבוש... אנחנו גרים ביהודה ושומרון. מה פירוש המילה יהודה? יהודה זה יהודי, של יהודים. איך יהודים יכולים להיות כובשים ביהודה? זה מגוחך".
חברת הפרלמנט האיטלקייה צ'קרדי אמרה: "ההחלטה בהאג היא החלטה פוליטית, ואנחנו איתכם, חייבים להיאבק נגד זה כי אנחנו חייבים להילחם למען הצדק, למען החירות שלנו. הגנה על ישראל היא גם הגנה על השורשים האירופיים שלנו, זה חשוב מאוד ומישהו כאן שכח את זה".
לדברי תאודורסקו מרומניה, "מי שביקר בישראל אחרי ה-7 באוקטובר ראה את פני הטרור, אנשים נושאים נשק ברחוב כדי להגן אחד על השני וזה מחזה רגיל עבור ילדים קטנים. ביקרנו בכפר עזה וראינו איך חיי אנשים רגילים נהרסו על ידי מתקפה מטורפת שלא ניתן להסביר. אני ממליצה לאנשים בהאג - קודם כל תבקרו שם, דברו עם האנשים ואחר כך תקבלו החלטות".
פרז הספרדי הוסיף כי "יש לנו בעיה גדולה מאוד בספרד, לפני שאתם צריכים את העזרה שלנו אנחנו זקוקים לעזרה שלכם כדי להגן על עצמנו, על הביטחון הלאומי, המידע על טרוריסטים מגיע מישראל. יש בינינו מערכת יחסים נהדרת, יש לנו היסטוריה משותפת. וכעת תהיה לנו בעיה גדולה בגלל הממשלה. אני רוצה לומר לכם שהיא לא מייצגת את כל העם הספרדי. היחסים בין המדינות הם אינטרס של העם הספרדי, ואנחנו צריכים לשפר את היחסים שלנו עם ישראל".