המשטרה עצרה אתמול (יום שבת) את ראש ארגון הפשע בני שלמה, ובהמשך הוא שוחרר לבקשתה בתנאים מגבילים תוך הרחקה מאזור הדרום. המעצר נעשה לדברי המשטרה כחלק ממאמציה של מרחב לכיש לסכל פיגועים פליליים בין ארגוני הפשיעה, ועל רקע מספר אירועים שסוכלו לאחרונה ואירוע רצח שעודנו מתנהל.
1 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
בני שלמה, ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
שלמה נעצר אתמול בצהריים ונחקר בתחנת המשטרה בשדרות בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. במשטרה חושדים שהוא מתכנן להוציא לפועל פגיעות ביריבים שלו. הוא הובא בהמשך לבית משפט השלום באשקלון, שם ביקשה המשטרה לשחררו בתנאים מגבילים. בית המשפט קיבל את הבקשה, והרחיק אותו מגדרה ודרומה לחודש.
שלמה, נציין, מצוי כבר שנים בסכסוך מר עם ארגון הפשע של שלום דומרני ומשפחת לביא מרחובות. רק לפני כשבועיים וחצי נרצח מאבטחו, מאג'ד אל-אסד, שנורה מחוץ לאחוזתו של העבריין במושב חלץ. ימ"ר לכיש מנהלת חוקרת חשד לרצח בפרשה. במשטרה מעריכים כי באמצעות הירי במאבטח, העבירו המתנקשים מסר לשלמה, לפיו הם יכולים לפגוע בו גם בסביבתו ובביתו.
משפחת הפשע לביא מרחובות נחשבת לאחת ממשפחות הפשע החזקות והאלימות באזור השפלה והדרום. בני המשפחה פועלים בשני מחוזות משטרתיים, וצברו לעצמם אויבים רבים, בהם שלום דומרני ובני שלמה. בינואר האחרון הופעל מטען חבלה בחתונה של אחד מבכירי המשפחה - עמוס לביא. הכלה נפצעה באורח קל. לאחר האירוע אמר גורם בכיר במשטרה כי "השאלה היא לא למי יש אינטרס לחסל את עמוס לביא, אלא למי אין".
גם משפחת דומרני מסוכסכת עמוקות עם שלמה. הקרבות בין שני ארגוני הפשיעה שבראשיהם עומדים העבריינים המסוכסכים נמשכים כבר כמה שנים - וביתר שאת מאז שדומרני ושלמה שוחררו ממאסריהם.
כחלק מהחרפת הסכסוך לאחר שחרור השניים ממעצר, במאי האחרון עצרה המשטרה חמישה חברים בארגונו של דומני בדרכם לחיסול בכיר בארגונו של שלמה. ברשות החמישה, שנעצרו עם רכב גנוב ליד בית יד ימינו של שלמה בכניסה ליישוב ניצן צפונית לאשקלון, נתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה.
עם ארגון הפשיעה של שלמה משתפים פעולה חברי הכנופיה הקווקזית. במרץ האחרון ניסו לחסל ביריות את ניסים "נינה" דומרני, בנו של דומרני. במסגרת הסכסוך, נרצח כחודש לפני כן בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". במשטרה סבורים כי מדובר היה בקשר ישיר או עקיף למאבקים בין ארגוני הפשיעה הגדולים והמאמצים של שלמה ודומרני לבסס את מעמדם מחדש, כאמור, אחרי שחרורם מהכלא.
פורסם לראשונה: 21:10, 23.07.22