2 צפייה בגלריה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
"בת ה-18 ניסתה לשים קץ לחייה בשל האווירה הקשה בבית". אילוסטרציה
(shutterstock)
נערה בת 18 מהצפון ניסתה לשים קץ לחייה בעקבות מעשי האלימות שחוותה מידי אמה, ואווירת הטרור ששררה בבית. בצעד אמיץ, חשפה אחותה בת ה-13 את הגיהינום ששרר בבית, חייגה למוקד 100 של המשטרה ואמרה בקול חנוק: "אימא חונקת אותי, והרביצה לי". כך נחשף בכתב האישום החמור שהוגש בסוף השבוע נגד האם לבית המשפט המחוזי בנצרת. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצר האם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.
האם, בת 45, נאשמת בהתעללות בקטין וחסר ישע, תקיפות קטינים והפרת הוראה חוקית. החקירה הרגישה נוהלה על-ידי חוקרי המחוז הצפוני של המשטרה. מפקח מעיין פינטה גל, קצינת חקירות עבירות במשפחה במחוז הצפונית, תיארה: "באוגוסט האחרון קיבלנו תלונה ראשונה מהרווחה על אלימות פיזית ומילולית בבית המשפחה. האם זומנה נחקרה ושוחררה למעצר בית, ונמשך טיפול מול הרווחה וחוקרי הילדים. מדובר בתיק רגיש ומורכב שמטופל ע"י מספר גורמים".
כחודש לאחר מכן הגיעה תלונה נוספת מהרווחה והאם נחקרה פעם נוספת. הילדים לא שיתפו פעולה עם חוקרי הילדים בשלב הראשון. בחודש נובמבר היא נעצרה ושוחררה בהחלטת בית המשפט. בחודש דצמבר היא הפרה את תנאי השחרור, נפגשה עם בתה ותקפה אותה.
בכתב האישום תואר: "סמוך לתקופה שנמשכה לפחות מאוגוסט 2022 ועד למעצרה בדצמבר, נהגה הנאשמת להכות את בתה בת ה-7, כמעט באופן יום יומי, בחלקים שונים בגופה, באמצעות כבל מטען לטלפון ומטאטא, וכן למשוך בשערה, לצבוט אותה ולסטור לה על פניה". עוד תואר כי היא ביצעה את מעשי האלימות לעיני ילדיה. הנאשמת גם נהגה באותה התקופה לקלל את שלוש בנותיה בקללות בעלות קונוטציה מינית.
2 צפייה בגלריה
מעיין פיטה גל
מעיין פיטה גל
"הילדים חיו באווירת טרור בבית". קצינת החקירות במשטרה, מעיין פינטה גל
(צילום: דוברות מחוז צפון)
"במועד שאינו ידוע לנערה, חיממה האם כפית והצמידה אותה לבטנה של בתה בת ה-7. כתוצאה מכך נותר לה סימן והיא סבלה מכאבים. כתוצאה ממעשי הנאשמת, והאווירה הקשה ששררה בבית, נטלה בת ה-18 מספר תרופות במינון חריג, וזאת בניסיון לשים קץ לחייה", תואר בנוסף בכתב האישום. "במקרה אחר, במהלך ויכוח על מועדונית משפחתית, כעסה האם על בתה בת ה-7 והיכתה אותה באגרופים בפניה. כשבתה בת ה-13 ביקשה ממנה להנמיך את קולה כדי להכין שיעורי בית, היכתה אותה ברגליה באמצעות קב וחנקה אותה. כתוצאה מכך בכתה הילדה ונגרם לה כאב", תיאר כתב האישום.
"מדובר בפרשייה חמורה מאוד שטופלה ע"י מחלק עבירות במשפחה. מדובר על ארבעה ילדים שחיו באווירת טרור בבית, חשופים לאלימות אכזרית יום יומית מצד האם, שאמורה הייתה להיות הדמות המגוננת, המחבקת והדואגת בבית", אמרה מפקח פינטה גל. "האב, שסובל ממגבלה מסוימת, לא היה מעורב במקרי האלימות כלפי הילדים. להערכתי האלימות בבית זה התקיימה במשך שנים, אך אין לנו אינדיקציה משפטית להוכיח את זה. האם קשרה את עצמה לעבירות, ומבחינתי ראוי להרחיקה מילדיה", סיכמה.
תגובתה של הסניגוריה הציבורית, שמייצגת את האם הנאשמת, לא הגיעה.
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים: ער"ן בטלפון - 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר http://www.sahar.org.il, או http://headspace.org.il