1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
התעלומה בחצר הרבנית: מורה לאנגלית בת 31 מבני ברק נעצרה אתמול (יום שישי) בפעם ה-22, לאחר שהסיגה גבול והגיעה לחצר הרבנית קוק בטבריה חרף העובדה שכבר ריצתה יותר מ-400 ימי מעצר וכלא על עבירה זו בדיוק. מעצרה הוארך עד ליום ראשון.
המקרה הראשון שבגינו נעצרה המורה התרחש בשנת 2018, אז היא הגיעה לחצר ביתה של הרבנית כמו מאות פונים אחרים - אך שבניגוד אליהם, היא התעקשה להישאר שם ופגעה בשגרת חייהם של בני הבית. אלה נאלצו לפנות למשטרה, והחשודה נעצרה והתבקשה לעזוב את החצר - אך מיד ששוחררה חזרה אליהם והמשיכה להטריד את הדיירים.
בעקבות זאת, המשטרה פנתה לבית המשפט וקיבלה צו הרחקה מחצר הבית, אולם חרף הצו, היא המשיכה להגיע לשם. השוטרים נאלצו לעצור אותה שוב ושוב בחשד להסגת גבול והפרת הוראה חוקית והיא ישבה בכלא, אך דבר לא מונע ממנה להמשיך ולהגיע לחצר בית הרבנית. השנים עברו והחשודה צברה לחובתה 22 תיקים על הסגת גבול והפרת הוראה חוקית, והספיקה לשהות בבתי כלא ובבתי מעצר כבר יותר מ-400 ימים.
"בכל שנותיי כתובע בלשכת התביעות במחוז הצפוני, וכקצין חקירות בטבריה, לא נתקלתי בתופעה כזו", הסביר פקד עו"ד יוסף צמח. "מדובר באישה חכמה מאוד ומשכילה, שלא מספקת שום הסבר הגיוני למעשים שלהם. ניסינו בעשרות חקירות איתה להבין מדוע היא ממשיכה וחוזרת על העבירות פעם אחר פעם, ולא קיבלנו שום הסבר הגיוני לתופעה".
גורם משטרתי הסביר כי "היא משתחררת מארבעה חודשי מאסר בכלא נשים, ומיד חוזרת לחצר הרב בטבריה - כשהיא מבינה שתוך דקות היא תשוב ותיעצר". רק לפני חודשיים כתב השופט יריב נבון כי "העונשים שהוטלו על הנאשמת בעבר, כולל מאסרים ממושכים מותנים, לא הרתיעו אותה".
עו"ד ארז מושקוביץעו"ד ארז מושקוביץ
עו"ד ארז מושקוביץ, שמיצג את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה כי "מדובר בחשודה מאוד משכילה, בעלת תואר שני בהוראת אנגלית. אני מייצג אותה כארבע שנים בעשרה תיקים, והיא לא מסרה עד היום את המניע למעשיה. ב-26 שנות ותק משפטי לא נתקלתי בתעלומה שכזו, של אישה כל-כך משכילה שמגיעה ממשפחת חרדית נורמטיבית לחלוטין, שעוברת את העבירות ביודעין, חרף העובדה שהיא משלמת מחיר אישי כבד על ההרשעות שלה".
לדבריו, "היא ריצתה כבר תשע תקופות מאסר שונות בתנאי כליאה בנווה תרצה, וחרף זאת מיד אחרי כל שחרור היא חוזרת לחצר הרבנית קוק בטבריה. אתמול מעצרה הוארך בבית משפט השלום בנצרת עד ליום ראשון בחשד להפרת הוראה חוקית. היא הייתה יכולה להשתחרר ברגע אחד, אך היא סירבה להתחייב שהיא לא תשוב לחצר הרבנית, ולכן הוארך מעצרה".