הרמטכ"ל הרצי הלוי ערך היום (שישי) שיחת "נזיפה חמורה" לתת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, בתום הבירור שערך בעקבות נאום התוכחה שנשא מוקדם יותר השבוע - בה קרא למנהיגים "להיות ראויים לנו". הלוי ציין כי גולדפוס "פעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל" ואמר כי הוא "עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה"ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית".
1 צפייה בגלריה
הרצי הלוי, דן גולדפוס
הרצי הלוי, דן גולדפוס
שיחת "נזיפה חמורה". הלוי וגולדפוס
(צילום: דובר צהל, הרצל יוסף)
לצד הנזיפה החמורה, ציינו בצה"ל, הרמטכ"ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא "מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל". לפי הודעת דובר צה"ל גולדפוס קיבל את הדברים, הודה כי "הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך".
בנאום שנשא מוקדם יותר השבוע פנה גולדפוס להנהגה הבכירה ואמר כי "אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק, שלא נחזור ל-6 באוקטובר, שכל המאמץ לא היה היה לשווא, תשימו את זה טוב טוב בראש, בכל יום בכל שעה".
הוא ציין כי הוא אומר את הדברים "מדם ליבו של לוחם", וביקש: "להיות ביחד, מאוחדים. לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד. תמצאו את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה".
דן גולדפוס פונה למנהיגי ישראל: "תהיו ראויים לנו"
(צילום: הרצל יוסף)

תא"ל גולדפוס הקריא חלק מדבריו בהצהרה המיוחדת סמוך לקיבוץ נירים מדפים שכתב בנפרד, ולא מהנאום שהוכן מבעוד מועד ועבר דרך עיניהם של אנשי דובר צה"ל. גולדפוס פנה בדבריו גם לאזרחי המדינה: "אנחנו במלחמה, גבורתם של הלוחמים והחיילים שיום יום יוצאים למשימות מורכבות ומנצחים בהן ברורה ונגזרת מתוך החינוך לערכים שהם יונקים מבתיהם. אנו ממשיכים בסבלנות, בצניעות ונחישות לעבוד קשה כל יום כדי להחזיר את הביטחון לתושבי המדינה, לעוטף עזה, להחזיר את החטופים ולנצח".
תא"ל גולדפוס נחשב לאחד ממפקדי השטח הקשוחים בצה"ל שפיו וליבו שווים והוא לא היסס להתבטא בכנות חריפה גם על ימי השבר והכאוס אליהם נקלע ב-7 באוקטובר, כאשר קיבל לפקד על אחת מגזרות הלחימה בעוטף בקרבות הבלימה של תחילת המלחמה.
גולדפוס הפך בשלושת החודשים האחרונים למפקד האוגדה האחרונה שפועלת עוד באופן עצים ברצועת עזה, אך בפועל עברו גם כוחות האוגדה שבפיקודו בשבועות האחרונים לפעילות בהיקף נמוך יותר, במודל שדומה לשלב ג': בעיקר פשיטות באזורים שבהם צה"ל כבר תמרן בחאן יונס, זולת הפעולה בשבועיים האחרונים בפרבר חמד שאליו נוקזו עשרות מחבלים שברחו מהעיר או מאזור דיר אל-בלח.