המחבל שתכנן את הפיגוע שבו נרצחה בתו נשלח למאסר ממושך, אך אביה של רש"ט הדר כהן מצפה מהממשלה החדשה לקיים את ההבטחות - ולהעביר חוק עונש מוות למחבלים: "אני לא מבין למה אדם שרצח ילדה על לא עוול בכפה צריך להישאר בחיים, אני מצפה ומקווה שח"כ בן גביר (השר לביטחון לאומי המיועד, מ.ת) יקדם עונש מוות למחבל כזה. מאסר עולם ועוד שנים בכלא זה פשוט לתת לו להמשיך את חייו בקייטנה של הכלא שלנו", אמר בכאב עופר כהן היום (שני), פחות מיממה לאחר שנגזר דינו של המחבל בלאל אבו זיד שנשלח למאסר עולם ועוד 32 שנים בכלא.
3 צפייה בגלריה
"איך אדם שלקח חיים של ילדה נשאר בחיים". רש"ט הדר כהן
"איך אדם שלקח חיים של ילדה נשאר בחיים". רש"ט הדר כהן
"איך אדם שלקח חיים של ילדה נשאר בחיים". רש"ט הדר כהן
בתו, רש"ט כהן, נרצחה בפיגוע ירי בשער שכם בפברואר 2016, בו נפצעה גם חברתה לפלוגה. בית המשפט הצבאי שומרון גזר כאמור אתמול את דינו של המחבל, שהורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לרצח באיו"ש, מ.ת), בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות.
מלבד עונש המאסר, נגזר עליו גם לשלם 1.5 מיליון שקל פיצויים למשפחתה של הלוחמת שנרצחה. בהכרעת הדין אף צוין כי הנאשם לא יצא בעצמו לזירת הפיגוע כדי שיוכל "להישאר בחיים ולהרוג יהודים". שותפיו הגיעו לשער שכם וירו בשתי הלוחמות, בנשק שסיפק להם אבו זיד. הוא אף סייע להם להגיע לישראל.
3 צפייה בגלריה
"מצפה שיעבירו חוק עונש מוות למחבלים". הוריה של הדר כהן בהלווייתה
"מצפה שיעבירו חוק עונש מוות למחבלים". הוריה של הדר כהן בהלווייתה
"מצפה שיעבירו חוק עונש מוות למחבלים". הוריה של הדר כהן בהלווייתה
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הוועדה לתיקון פקודת המשטרה
הוועדה לתיקון פקודת המשטרה
"המחבל בטח ראה את גמר המונדיאל, מקווה שבן גביר יעשה סדר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אביה, שהשנים שחלפו מאז הפיגוע רק מעצמים את הכאב והגעגוע, כינה את גזר הדין "קל" והסביר כי קשה לו עם העובדה שבמדינת ישראל אין חוק שמטיל גזר דין מוות על מחבל כמו זה שרצח את בתו האהובה. "הוא חד-משמעית לא אמור להישאר בן החיים. המחבל הזה לקח את החיים של הדר, ילדה בת 19, שעוד לא טעמה את טעם החיים. גזר הדין שקיבל לא מנחם ולא ינחם לעולם. הוא יישב עכשיו בכלא ויחיה את חייו כרגיל, יקבל אוכל ממדינת ישראל, הוא בטח גם ראה אתמול את גמר המונדיאל. אני מקווה מאוד שלפחות ירקב בכלא עד נשמתו האחרונה ולא יראה אור באיזו עסקת חילופי שבויים".
בשיחה עם ynet הוא העביר מסר ליו"ר עוצמה יהודית, שהבטיח לא אחת להעביר את החוק שיגזור עונש מוות למחבלים. "אני מקווה מאוד שעם כניסת ח"כ בן גביר לתפקיד הוא יעשה סדר במדינה. אני מאמין ומקווה שיכניסו את החוק של עונש מוות למחבלים, שבן אדם כזה לא יישאר דקה בחיים. למה הוא צריך להמשיך לחיות בכלא? אני מחכה שבן גביר יעצור את קייטנת המחבלים ושהמחבלים יפסיקו להכתיב את סדר היום בכלא".
בפברואר הקרוב, בעוד חודשיים בלבד, ימלאו 7 שנים לנפילתה של הדר כהן, ובני המשפחה עסוקים מסביב לשעון בהנצחתה של הבת האמצעית מבין שלושה ילדים, בין היתר בדף הפייסבוק "לזכר רש"ט הדר כהן". "אני קורא לציבור להיכנס ולראות את המורשת של הדר וכל פעילות ההנצחה של הדר. אני מעביר הרצאות על המורשת של הלוחמת הדר כהן ז"ל, שנפלה על הגנת המולדת בשער שכם", אמר. "בקרוב ייחנך מרכז הנצחה של בתנו, לוחמת מג"ב, בעיר שבה גדלה אור יהודה. יש 14 תינוקות על שמה ואפילו יש זן של תות שדה על שמה, זה היה הפרי שהדר מאוד אהבה לאכול וקראו על שמה זן של תות שדה".