בשנת חייו האחרונה הציג עצמו חסן נסראללה כ"מגן פלסטין" שנידב את הכוח הצבאי של חיזבאללה למען המלחמה בישראל. אבל בין מנהיג ארגון הטרור השיעי שנתמך על-ידי איראן לבין הפלסטינים הסונים לא תמיד שררה הרמוניה. לצד שיתוף פעולה עם ארגוני טרור, החיכוכים בלטו במיוחד מול הרשות הפלסטינית.
למעשה, בין מזכ"ל חיזבאללה לבין הנהגת הרשות שררה שנאה עוד מימיו של יאסר ערפאת (שמת ב-2004). באחד הראיונות באותה התקופה, כשנשאל נסראללה אם יש לו מחלוקת עם ההנהגה הפלסטינית, ענה: "איזו מנהיגות פלסטינית? יאסר ערפאת? אנחנו לא מכירים בהנהגה הזו ואין לה לגיטימציה בקרב הפלסטינים".
בנאום אחר אמר נסראללה כי "למה אין קצין או שוטר פלסטיני שיתנקש בחיי ערפאת? ושיגיד שערפאת הוא בושה לפלסטינים?!".
3 צפייה בגלריה
הפגנות נגד ישראל ברמאללה
הפגנות נגד ישראל ברמאללה
ההפגנה ברמאללה הערב
(צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)
3 צפייה בגלריה
הפגנות נגד ישראל ברמאללה
הפגנות נגד ישראל ברמאללה
אוחזים בתמונות נסראללה ברמאללה
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
גורם בכיר ברשות אמר היום ל-ynet אחרי חיסול נסראללה ש"אף פעם לא היו קשרים עם נסראללה או עם הארגון שלו, להיפך - הוא העדיף לגדף, לפאר את חמאס, לעודד אותו להביס את הפתח (ארגונו של אבו מאזן - ע"ח) ולנשל אותו משלטונו והוא ניסה להסית ולהעמיק את הפערים בין חמאס לפתח".
למרות זאת, נשיא הרשות אבו מאזן פרסם הודעת תנחומים תמציתית לעם הלבנוני על מות נסראללה ואזרחים במדינה. גם ארגון הגג אש"ף פרסם הודעה שבה הביע צער וקרא להפסיק בדחיפות את המלחמה "נגד הפלסטינים והלבנונים". ברמאללה גם הייתה הערב הפגנה נגד ישראל שבה הונפו תמונות נסראללה.
סרטון על נסראללה שפרסם צה"ל בטיקטוק
3 צפייה בגלריה
סאלח אלעארורי, איסמעיל הנייה וחסן נסראללה
סאלח אלעארורי, איסמעיל הנייה וחסן נסראללה
את שלושתם חיסלה ישראל השנה: מימין - בכיר חמאס סאלח ערורי, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ונסראללה
מבחינת חמאס והג'יהאד האיסלאמי היחסים היו שונים לגמרי. נסראללה ראה בהם זרוע ביצוע חשובה מאוד בשטחים למען "ציר הרשע". סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חיה, אמר בהודעה מצולמת: "אנו מתאבלים עם העם הפלסטיני והאומה כולה, על מותו של חסן נסראללה וחבריו הלוחמים". הוא הוסיף כי "הכיבוש נושא באחריות ובהשלכות חיסול נסראללה והתקיפה בדאחייה הדרומית, רצח חסן נסראללה לא ישבור את ההתנגדות".
מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, נודע גם הוא כמקורב למזכ"ל חיזבאללה ולמנהיגי איראן, שתמכה בו כספית באופן משמעותי. "ההתנגדות הפלסטינית מבינה כי איבדה תמיכה גדולה בה ובדרכה, והיא תישאר נאמנה לזכרו ולדרכו הגדולה", מסר נחאלה. "אנו בטוחים כי בחיזבאללה ימשיכו את דרכו וירימו את דגל ההתנגדות גבוה עד ירושלים".
בעזה, שנה לתוך המלחמה שהחל חמאס ושאליה הצטרף חיזבאללה, הדעות היו חלוקות אחרי החיסול. אנס שריף, עיתונאי מג'באליה המזוהה עם חמאס, צייץ: "אנחנו שייכים לאל ואליו נחזור, הו אלוהים, תגמל אותנו על האסון שלנו ותן לנו משהו טוב ממנו". לעומתו, העיתונאי העזתי איהאב אלפספוס כתב בפייסבוק: "תוך שנייה הוא מצא את עצמו לפני אלוהים, כשהוא אחראי לכל מעשיו בבריאה... ולא תהיה שום השתדלות או מחילה".