נתניהו בשיחה עם פיטרסון: "זה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית"
(מתוך יוטיוב)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר כי בתקופת כהונתו כשר האוצר תחת אריאל שרון, מערכת הרווחה הישראלית עודדה אנשים לחיות מקצבאות ולא לצאת לעבוד, והוסיף כי המגזר הפרטי נאלץ לשלם על הקהילה החרדית וילדיהם. "קיצצתי את קצבאות הילדים, שהיו עולות עם כל ילד עוקב. לבדואים בנגב היו 60 ילדים והם יכלו לנהוג בג'יפ ב.מ.וו. זה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית, ואותו הדבר קרה במגזרים אחרים - בקהילה החרדית. הם לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים שהאחרים - הציבור - המגזר הפרטי - נאלץ לשלם עליהם".
את הדברים אמר נתניהו בשיחה עם הפסיכולוג והוגה הדעות הקנדי ג'ורדן פיטרסון, ששאל אותו על הסיבות שבגינן "שילם מחיר" פוליטי אחרי כהונתו כשר האוצר. "כדי להכניס את השמן, המגזר הציבורי, לדיאטה, הייתי חייב לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל, שעודדה אנשים לחיות מקצבאות, ולא לצאת לעבוד", אמר נתניהו. "וכשאתה חותך את זה, אני יכול לומר - אתה לא הופך להיות מאוד פופולרי".
שותפותיו של נתניהו לממשלה המיועדת, בהן המפלגות החרדיות, לא פרסמו התייחסויות לדברים. שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, אמר כי "נתניהו אומר לשם שינוי את האמת בריאיון באנגלית. אבל המציאות מוכיחה שוב שביבי שקרן ופועל בדיוק ההפך. הוא נכנע לסחטנות של העסקנים החרדים על מנת להימלט מהמשפט שלו וכל זה על חשבון העתיד הכלכלי של מדינת ישראל". גם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד התייחס לדברי יו"ר הליכוד, וכתב בטוויטר: "הפעם אני מסכים עם נתניהו".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו וראשי המפלגות בקואליציה העתידית
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן , נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת, שאול גולן)
ש"ס ויהדות התורה, שמשתפות פעולה עם הליכוד כבר שנים רבות, אמורות להיות בולטות בקואליציה החדשה בממשלת נתניהו השישית. עם זאת, חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הצדדים לוותה בעיכובים ובקשיים לא מעטים.
בשבוע שעבר התעוררה סערה פוליטית אחרי שפורסמו דרישות קואליציוניות של יהדות התורה ובכללן איסור ייצור חשמל בשבת והרחבת החופים הנפרדים. ראש הממשלה המיועד נתניהו הכחיש את הפרטים: "יהיה חשמל בשבת ויהיו חופי רחצה לכולם. נשמור על הסטטוס-קוו ולא תהיה פה מדינת הלכה", אמר נתניהו במליאת הכנסת.
במקרה של ש"ס המצב יותר מסובך: נתניהו מעוניין למנות את יו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי לתפקיד שר האוצר והתחבורה, אולם מינויו עלול להיפסל בבג"ץ בעקבות עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו בעקבות הרשעתו בהסדר טיעון בעבירות מס. כדי להכשיר את מינוי דרעי, פועלת הקואליציה המיועדת להעביר חוק שיקבע כי רק אדם שהוטל עליו מאסר בפועל לא יוכל לכהן כשר.