בכירים בישראל אמרו הערב (חמישי), בהתייחס לאפשרות של חיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, כי מדובר ב"אירוע משמעותי מאוד שעשוי לאפשר להנהגת חמאס בחו"ל לדחוף לעסקה". עוד אמרו כי "צריך להיערך לניצול מלא של החיסול לטובת הדבר החשוב ביותר - והוא החטופים". אזהרה: הכתבה מכילה את תמונת הגופה.
בתוך כך, משפחות חטופים קראו להנהגה למנף את החיסול, אם יאומת, לטובת קידום עסקה. ההבנה בישראל היא כי חיסול סינוואר אכן יכול לקדם עסקת חטופים. סינוואר, שנתפס כפסיכופט, סירב לעסקה, ועל כך מעידים גם האמריקנים. הזזתו יכולה לייצר הזדמנות נדירה שבה הנהגת חמאס תסכים לכניעה, או להגליית בכיריו למדינה שלישית.
"צריך לוודא סופית שהוא חוסל, ואז לשמוח. מותר לנו לשמוח על ההישג, זה לא עניין של מה בכך", אמר גורם ישראלי, והוסיף כי "צריך לבדוק אם האירוע יאפשר להסדיר את היום שאחרי בעזה. היה ברור שכל עוד סינוואר שם – כל מי שינסה למלא את הוואקום יחטוף כדור בראש. חיסולו מעביר מסר שכעת אפשר לדבר על כך״.
2 צפייה בגלריה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
לוחמי ביסל"ח עם גופת יחיא סינוואר ברצועת עזה
הלוחמים ליד הגופה. ״מודיעין מדויק - וגם מזל״
2 צפייה בגלריה
גופתו של יחיא סינוואר
גופתו של יחיא סינוואר
גופתו של יחיא סינוואר
עינב, אימו של מתן החטוף בעזה, על חיסול סינוואר

בכירים בישראל אומרים עוד כי אם חיסולו של סינוואר יאומת, התמונה לגבי האופן שבו שלט והוביל בעזה תתבהר ותעמוד למבחן. "אולי כוחות ואזרחים יקומו, אנחנו נוציא מזה את המיטב".
בהודעת דובר צה"ל ושב"כ בדבר בדיקת חיסולו של אדריכל טבח 7 באוקטובר, נמסר כי במבנה שבו שהו המחבלים, שייתכן כי אחד מהם הוא סינוואר, לא נמצאו חטופים - ובישראל שבעי רצון מכך. החשש המתמשך היה כי פגיעה בסינוואר - פירושה פגיעה בחטופים, משום שהוא הקיף עצמו בהם כאמצעי הגנה מפני ניסיונות לחסלו. כעת נראה כי סינוואר נע ונד ברצועה, ואולי אף העדיף להתנתק מהחטופים שעיכבו או סיכנו אותו.
אינפו אינפוגרפיקה בכירי חמאס שחוסלו
עוד אומרים בישראל כי החיסול של סינוואר לא היה מקרי, אלא מדובר בעבודה שיטתית בתא שטח על פי מודיעין מדויק, אך היה גם מזל. לפי הידוע עד כה, החיסול בוצע בהיתקלות של כוח מקורס סמלים של ביסל״ח. הם זיהו את הבית שבו התצברו מחבלים, וירו לעברו פגז טנק, מה שהוביל לחילופי אש עד שהמחבלים חוסלו.
אחרי הכנעת המחבלים, הוכנסו לבית אמצעי ראייה והכוחות הבחינו בגופת מחבל שנראתה דומה לסינוואר. מלבד הגופה נמצאו במקום אינדיקציות נוספות, ובין היתר אותרו כלי נשק, רובי צלפים וכסף מזומן.