סיעת יהדות התורה התכנסה היום (רביעי) לישיבה בנוגע להוראת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שקבעה כי יש להפסיק את מימון מעונות היום לילדי אברכים חייבים בגיוס. "חברי הסיעה דורשים שהממשלה תקבל לאלתר בישיבתה הקרובה ביום ראשון החלטה שלפיה יימשך מתן הזכות למעונות לכלל הנשים החרדיות העובדות, וכך יוכלו להמשיך בעבודתן ולפרנס את משפחותיהן וילדיהן ותימנע קריסתם של מעונות היום", מסרו במפלגה בסיום הישיבה.
2 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, משה גפני, בנימין נתניהו
יצחק גולדקנופף, משה גפני, בנימין נתניהו
"לעקוף את היועמ"שית". גולדקנופף, נתניהו וגפני
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')
ביהדות התורה לא איימו בפרישה מהממשלה בעקבות החלטתה של בהרב-מיארה, אך דרשו לעקוף אותה באמצעות החלטת ממשלה. יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר בישיבת הסיעה שהתקיימה בדלתיים סגורות כי "נתניהו צריך לעקוף את היועצת בנושא המעונות, כמו שעקף אותה עם נציב המדינה".
ח"כ יעקב אשר הוסיף כי "בזמן שהרישום והשיבוצים במעונות לשנה הקרובה הסתיימו כבר לפני מספר חודשים, להוריד הוראה שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים שתגרום לפירוק המעונות ותביא לזה שהרבה נשים ואנשים יאבדו את מקום עבודתם - זה נוגד את כל כללי המינהל התקין. גם אם לטענת היועמ"שית נוצרה בעיה משפטית, משרד העבודה יחד עם הממשלה צריכים ללמוד את הנושא ולהסיק מסקנות לקראת שנת הלימודים הבאה".
במקביל, בסיעה דנו בעליית יהודים להר הבית, גם בעקבות עלייתם של השרים וסרלאוף ובן גביר להר בתשעה באב. "חברי הסיעה מחו בתקיפות על כך ששרים ואחרים, כולל השר בן גביר המייצג את הממשלה כולה ולא רק כאדם פרטי, עולים להר הבית בניגוד לאיסור ההלכתי החמור שיש בכך, ובניגוד לפסק הדין של גדולי ישראל והרבנות הראשית מאז קום המדינה", נמסר עוד מיהדות התורה.
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
"החלטת היועמ"שית שערורייתית". דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ביום ראשון התייחסו גם בש"ס להוראת היועמ"שית, ומסרו כי "החלטתה לשלול מאימהות חרדיות עובדות את סבסוד מעונות היום, שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, רק בגלל שהבעל לומד תורה - זו בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים חסרי ישע. מדובר באות קין מחפיר על מצחה של המערכת המשפטית, האמורה להיות המגן והסעד של נשים שהחליטו להיכנס למעגל העבודה ולתרום למשק הישראלי".
לפי ש"ס, "תכלית הסבסוד היא עידוד תעסוקת נשים. הנשים החרדיות בשיעור תעסוקת נשים הגבוה ביותר ב-OECD. החלטה אומללה זו תחזיר אותן אחורה".
עוד מסרו במפלגה כי "סוגיית מעמדם של בני ישיבות נידונה בימים אלה בוועדת חוץ וביטחון, ונעשים מאמצים להגיע להסדר חוקי בשיתוף פעולה עם מערכת הביטחון. התעמרות בנשים חרדיות עובדות כאמצעי לחץ היא איוולת מוחלטת שלא תוציא אברך אחד מבית המדרש, ותרחיק כל פתרון בנושא. ש"ס בראשות היו"ר הרב אריה דרעי תבחן את הכלים המשפטיים העומדים בפניה כדי לבטל את ההחלטה השערורייתית, שדגל שחור מתנוסס מעליה".
ביום ראשון אמרה בהרב-מיארה כי המדינה לא מוסמכת עוד לעודד לימודים תורניים של מועמדים חרדים לשירות ביטחון באמצעות מימון ממשלתי. לפי היועמ"שית, נדרש להפסיק את המימון למי שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון.