2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט בטוקיו
(צילום: AFP)
שר התיירות יואל רזבוזוב התייחס אמש (ראשון) לעובדה שהאלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט לא יכול להינשא כדין בישראל - ואמר כי "אזרחי ישראל, לא משנה היכן נולדו, לא צריכים לעבור תהליך מייגע ומשפיל ולקבל אישור או דחייה מהרבנות כדי להתחתן". רזבוזוב, ספורטאי עבר בעצמו, כתב בטוויטר "גאווה ישראלית על הפודיום - וסוג ב' מתחת לחופה, וציין כי "לא הגיוני שהרבנות של אותה מדינה שארטיום דולגופיאט ייצג בכבוד לא מאפשרת לו זכויות אזרחיות בסיסיות כמו להתחתן בארץ".
2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט חוגג
(צילום: AFP)
דבריו של השר נכתבו בעקבות הריאיון עם אמו של ארטיום, אנג'לה בילן, שסיפרה כי בנה מחויב להתחתן בחוץ לארץ עם בת זוגו שאינה יהודייה, ועד כה לא יכול לעשות זאת בשל שגרת האימונים וסגירת הגבולות. "המדינה לא נותנת להתחתן", סיפרה בילן ברדיו 103, "הם גרים ביחד שלוש שנים אבל צריך לצאת ולא נותנים. היא לא מפה, היא מבלרוס". גם דולגופיאט עצמו שגדל כיהודי, אינו יהודי לפי ההלכה - אלא רק מהצד של אביו. "סבתא שלו יהודייה ומבחינתנו הוא יהודי לגמרי", אמרה האם.
גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק ממפלגתו של רזבוזוב התייחס ליחס שמקבלים יוצאי חבר העמים וכתב: "אני מקווה כי כל מי שרץ לברך את ארטיום דולגופיאט האלוף, לא ישתוק מחר כאשר פוליטיקאים גזענים בכנסת ישובו להכפיש את העלייה מחבר העמים".
פורסם לראשונה: 23:55, 01.08.21