שעות לאחר קבלת הבשורה על איתור גופתה של החטופה יהודית וייס (65) מקיבוץ בארי, במשפחתה ממשיכים לקרוא לקדם עסקה לשחרור החטופים, ומבהירים כי "יש לעשות הכול כדי שהגורל שלהם לא יהיה כמו הגורל שלה". אבישי קמינר, אחיה של יהודית, סיפר אמש (חמישי) על המאבק שניהלו לשחרורה מאז שנחטפה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, ואמר כי "לצערי מאז לא היה מידע קונקרטי שיכול לסייע או לתת איזו אינדיקציה, אפילו לא אות חיים".
"יש להחזיר את כל החטופים הביתה עכשיו". אחיה של יהודית במסר מאחד
(צילום: רענן בן צור)

2 צפייה בגלריה
יהודית וייס
יהודית וייס
יהודית וייס
"אבל אנחנו רוצים לצאת מפה במסר מאוד חד, ברור ומאחד", הוסיף קמינר. "אנחנו נלחמנו ונאבקנו לנסות לשחרר את אחותי, גם בדרכים דיפלומטיות וגם באמצעות כלי התקשורת, ולא הצלחנו להביא אותה הביתה בריאה ושלמה. אבל אנחנו קוראים מפה לכל מי שנוגע בדבר וקשור לעסקת החטופים - יש לשחרר את כולם. זה לא משנה אם הם זקנים, ילדים או חיילים".
קמינר סיפר על הליווי שקיבלו מטעם המדינה מאז 7 באוקטובר, ואמר כי "יש תמיכה מלאה וזה מוערך. עם זאת, קצת מאוחר מדי בשבילנו". בהמשך הדגיש כי "אנחנו מצפים מראש הממשלה, שר הביטחון וקבינט המלחמה - שיעשו את המקסימום למען החטופים כי צריך להחזיר אותם הביתה עכשיו.
"אחד הדברים הכי קשים זה לחיות באי-ודאות. שאתה לא מקבל אות חיים, שאין לך מושג מה קורה, שאתה חי על הקצה כל הזמן ואין לך שמץ של מושג מה הולך להיות", הוסיף אחיה של יהודית. "אני רוצה להעביר שוב את המסר באופן הכי ברור וחד לכל מי שיושב שם - תחזירו את החטופים הביתה היום, בריאים ושלמים".
2 צפייה בגלריה
שמוליק ויהודית וייס ז"ל
שמוליק ויהודית וייס ז"ל
גופתה של יהודית אותרה בעזה, בעלה שמוליק נרצח בטבח בבארי
גפן קמינר, האחיינית של יהודית, סיפרה כי "היא אהבה מאוד את החיים, וחשוב לנו שהחטופים יחזרו לארץ, שהחיים שלהם ימשיכו ושנתחזק ביחד". לדבריה, "התחושות עכשיו קשות ממש, אני במלחמה הזאת יום יום - וכמוני יש עוד מאות ואלפים. המון משפחות חוות את זה על בשרן, וזה פשוט לא מגיע לאף אחד".
גופתה של וייס אותרה שלשום בעיר עזה, וחולצה על-ידי לוחמי חטיבה 7 ממבנה סמוך לבית החולים שיפא. באותו מבנה אותרו גם מטול אר.פי.ג'י, רובה קלאצ'ניקוב ואמצעי לחימה נוספים ששימשו את מחבלי חמאס. בעלה, שמוליק וייס, נרצח בטבח בבארי. בני המשפחה התבשרו על מותה כשחזרו מהאזכרה לאב המשפחה, שנערכה בעולש. שמוליק ויהודית הותירו אחריהם חמישה ילדים: עומר, אסף, דניאל, הגר ואוהד.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס אמש לאיתור גופתה, ואמר במהלך הצהרתו לתקשורת כי "לצערנו יהודית נרצחה על ידי המחבלים ברצועת עזה, ולא הספקנו להגיע אליה בזמן".
פורסם לראשונה: 23:10, 16.11.23