אחרי התקיפה הלילית בעומק לבנון: חיזבאללה שיגר הבוקר (רביעי) כ-50 רקטות לאזור קצרין, כמה בתים נפגעו ישירות ועלו באש, וגבר כבן 30 נפצע באורח בינוני מרסיסים. לדברי גורמי ביטחון, בניגוד לעבר, המטח לא כוון לבסיסים צבאיים הסמוכים לקצרין - אלא ישירות ליישוב. התושבים זועמים על הממשלה: "אנחנו בכוננות ספיגה".
ראש מועצה אזורית גולן: "להעביר את המלחמה מעבר לגבול"
(צילום: מיקי שמידט)

תושבי קצרין מדברים לאחר הפגיעות הישירות
(צילום: אפי שריר)

5 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
אחד הבתים שנפגע בקצרין
מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט חלק מהרקטות, אבל בין שלושה לחמישה בתים ספגו פגיעות ונזק רב ועלו באש. מועצת קצרין עדכנה כי ברחבי העיר אותרו חמש פגיעות, וחמישה בני אדם לקו בחרדה, בנוסף לגבר שנפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים זיו בצפת. בעקבות המטח, התושבים הונחו שלא להסתובב ברחובות ולהישאר במרחבים מוגנים למשך כשעה.
בני כהן, תושב קצרין שגר בסמוך לאחד הבתים שנפגעו ביישוב, סיפר ל-ynet: "כבר בשעה חמש בבוקר התחלתי לשמוע 'יציאות' של צה"ל מאזור עמק החולה ובסמוך לשעה שמונה החלו האזעקות פה ומטחי הטילים שפגעו בשטחים נרחבים באזור ובשני בתים שנהרסו ועולים באש. לא נתנו לנו לצאת ולהסתובב ביישוב וסגרו כבישים. אני רואה עשן גם מהשדות הפתוחים מנפילות בשטחים פתוחים". הוא הוסיף כי "זה היום השני שיש פה כוננות ספיגה".
ראש מועצה אזורית גולן אורי קלנר אמר ל-ynet: "אני פה ביחד עם יהודה דואה (ראש מועצת קצרין). יש פה נס גדול שאף אחד לא נפגע באופן קשה, יש נפגעי חרדה. אתר הרס כמו שאני רואה מול עיניי - מזל גדול. ממשלת ישראל אחראית על הדבר הזה. היא חייבת לעצור את האירוע הזה ולהחזיר את הביטחון לתושבים. הנחיה הכי חדה לצה"ל להעביר את המלחמה מעבר לגבול". קלנר הוסיף כי "יש פה אויב אכזרי שנשלח מאיראן ומנסה להרוס אותנו ולא ניתן לו. לא נישבר לשנייה - לא בקצרין ולא בגולן. הממשלה צריכה להעריץ את התושבים ולהילחם על האדמה כמו שאנחנו נלחמים". לקראת פתיחת שנת הלימודים אמר כי "אף אחד לא מוגן, טילים נופלים בכל מקום".
דניאל, תושב קצרין המתגורר באזור אחת הפגיעות, סיפר כי נאלץ להימלט מהבית דרך השירותים: "לא הייתה לנו אפשרות לצאת, באנו לסלון וראינו את כל העשן, הייתה שריפה בתוך הבית. כשראיתי שאין אפשרות לצאת, תפסתי את הילדים ואת אשתי ובאנו לפה לתריסים במקלחת והשירותים, יש פה עוד יציאה. נתתי בעיטה לתריסים ויצאנו מהשער לכיוון המקלט בהמשך".
תיעוד מהפגיעות בקצרין ודברי ראש המועצה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

5 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
כוחות כיבוי והצלה פועלים בקצרין
(צילום: כב"ה צפון)
5 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי ראש פינה
יירוטים בשמי ראש פינה
יירוטים בשמי ראש פינה
(צילום: שמעון אלבז)
תיעוד התקיפה בעומק לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

5 צפייה בגלריה
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מהפגיעה הישירה בבית בקצרין
תיעוד מקצרין
(צילום: כב"ה צפון)
חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וטען כי הוא הגיע בתגובה על תקיפות של צה"ל הלילה בבקאע שבעומק לבנון. למרות הפגיעה בבתים ובתשתיות אזרחיות בקצרין, ארגון הטרור טען כי שיגר "מטחי קטיושות לבסיס צנובר בגולן". דובר צה"ל אישר כי זוהו כ-50 שיגורים שחצו מלבנון, וכי חלק מהרקטות פגעו בקצרין.
כאמור, הלילה צה"ל תקף מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה בעומק לבנון, במרחב בקאע. דובר צה"ל מסר כי "לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו". בנוסף, נמסר כי הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה במרחב הבקאע והיווה איום על כלי טיס של חיל האוויר. "חיזבאללה מציב את נכסיו בלב אוכלוסיות אזרחיות תוך ניצול ציני של אזרחי לבנון, צה״ל ימשיך לפעול נגד ארגוני הטרור וימנע הפעלת מתווי טרור נגד מדינת ישראל וכוחות צה״ל", מסר בבוקר דובר צה"ל.
בהמשך לפגיעות הישירות בקצרין, מכבאות והצלה נמסר כי שבעה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב העיר. "בפגיעה ישירה במבנה פועלים לוחמי האש לכיבוי השריפה ומבצעים סריקה אחר לכודים. הצוותים במקום השתלטו על דליפת גפ"מ (גז פחמימני מעובה) ומנעו אסון כבד. בזירה נוספת פרצה שריפה בשטח פתוח, לוחמי האש במקום בפעולות לבלימת האש". מפקד האירוע, רב-רשף דרור בוחניק: "מדובר במטח ירי חריג. לוחמי האש מטפלים במספר זירות והמאמץ המרכזי הוא במבנה בקצרין שספג פגיעה ישירה".
פרמדיק מד"א מוחמד חוסני, שהגיע לזירת הפגיעה שבה גבר נפצע מרסיסים, סיפר: "מתוך הבית יצא גבר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא הלך על הרגליים כשהוא סובל מפצעי רסיסים ככל הנראה של זכוכיות ופגיעת הדף. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים. הוא סיפר שהוא היה לבד בבית ומיד לאחר הפגיעה הוא יצא החוצה".