1 צפייה בגלריה
דוד פלבני
דוד פלבני
דוד פלבני
(צילום: דוברות המשטרה )
חשד לעבירות מין בצעירים במצוקה: דוד פלבני, בן 25 מירושלים, נעצר בשבוע שעבר בחשד לביצע מעשים מגונים ועבירות מין כלפי צעירים במצוקה, אותם איתר במקומות הומי אדם: הפגנות, מקוואות, בתי כנסת ומקומות נוספים. לפי החשד, פלבני היה מפתח שיחות חולין, ועל סמך מצוקותיהם היה מציע להם סיוע.
בהמשך, טוענת המשטרה, הוביל פלבני את הקורבנות למקומות שונים ואמר ששם יוכל לסייע להם, אך בפועל, ביצע בהם מעשים מגונים ועבירות מין. עוד חושדים כי גם לאחר הפגיעה המינית, פלבני היה מטריד אותם טלפונית ואיים לפגוע בהם.
בית משפט האריך את מעצרו בפעם הראשונה לצורך בדיקה פסיכיאטרית, ואתמול נערך דיון נוסף שהוחלט בסופו להאריך את מעצרו. נציג המשטרה אישר בדיון כי יש בידי החוקרים מידע על שני מתלוננים שגם ערכו עימות עם החשוד. פלבני ממשיך להכחיש את המיוחס לו וטוען שהוא מאובחן עם סכיזופרניה.
אחד מהם, שמתמודד עם קשיים נפשיים וחברתיים, נפגש עם שפלבני שהציע לו עזרה במציאת ישיבה. במשטרה אמרו כי פלבני הציג את עצמו כפסיכולוג, לקח אותו לדירה ועיסה אותו. "דפקו בדלת ופלבני נבהל", אמר השוטר. "הוא הוציא את הקורבן ולקח אותו לבית הכנסת, ומשם עברו לבית כנסת אחר שהיה ריק מאנשים. הוא לקח אותו לשירותים וביצע בו מעשים מגונים".
במשטרה קוראים לצעירים שמזהים את פלבני כמי שפגע בהם, לסור לתחנה הקרובה לביתם ולהגיש נגדו תלונה.