ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בראיונות לתקשורת הזרה, והיום (ה') התראיין לרשת CBS האמריקנית. נתניהו אמר כי יש "אינדיקציות חזקות" לכך שחמאס החזיק חטופים בבית החולים שיפא בעזה. לפי נתניהו, כשצה"ל החל אתמול בפשיטה על בית החולים החטופים כבר לא היו שם.
"יש לנו אינדיקציות חזקות שהם הוחזקו בבית החולים שיפא, וזו אחת הסיבות שנכנסו לבית החולים", טען נתניהו. "אם הם היו שם, הם נלקחו". נתניהו אמר כי לממשלת ישראל יש "מודיעין על החטופים" סירב לפרט ואמר שעדיף שהוא ידבר על כך פחות.
2 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה המצומצם מתכנס
קבינט המלחמה המצומצם מתכנס
נתניהו עם הרמטכ"ל הרצי הלוי בקריה בתל אביב
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הכותרת
הטרור הפסיכולוגי של חמאס
24:04
נתניהו אמר את הדברים על רקע הלחץ הבינלאומי הגובר על ישראל, והדרישה שתציג הוכחות לכך שחמאס עשה שימוש בבית החולים העזתי. כלי תקשורת ברחבי העולם ציינו כי ישראל טרם הוכיחה שמתחת לשיפא הייתה מפקדה של חמאס.
צה"ל, שפשט אתמול על בית החולים הגדול בעזה, חשף היום פרטים חדשים מהפשיטה – ועדכן כי במקום נמצאו ממצאים הנוגעים לטבח ב-7 באוקטובר, כולל חומר מודיעיני. צוות של רשת BBC הבריטית, שהתלווה לכוחות בבית החולים, ציין כי דובר צה"ל טען שבמחשבים ניידים שאותרו בשיפא נמצאו בין היתר תמונות וסרטונים של חטופים לאחר שנלקחו לעזה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מאיתור אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים על ידי כוחות אוגדה 36 ויחידת שלדג במרחב בית החולים שיפאא'
תיעוד מאיתור אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים על ידי כוחות אוגדה 36 ויחידת שלדג במרחב בית החולים שיפאא'
אמצעי לחימה שהתגלו בבית החולים העזתי
(צילום: דובר צה"ל )
הערב הודיע צה"ל כי אתמול איתרו כוחותיו בעיר עזה את גופתה של החטופה יהודית וייס (65). הגופה נמצאה וחולצה על ידי לוחמי חטיבה 7, ממבנה ליד בית החולים שיפא.
וייס נחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בעלה, שמוליק וייס, נרצח בטבח בבארי. בני המשפחה התבשרו על מותה כשחזרו מהאזכרה לאב המשפחה, שנערכה בעולש. שמוליק ויהודית הותירו אחריהם חמישה ילדים: עומר, אסף, דניאל, הגר ואוהד.