משרד החוץ הירדני הודיע הבוקר (שלישי) כי ישראל שחררה שני אזרחים ירדנים, שנעצרו לאחר שהסתננו לישראל במהלך מבצע "שומר החומות" ותכננו לבצע פיגוע נגד חיילים בירושלים. בירדן טענו כי בתום מגעים אינטנסיביים החליטו הרשויות בישראל לבטל את כתבי האישום נגד שני האזרחים - מוסעב דעג'ה וחליפה אל-ענור ולשחררם ממעצר.
2 צפייה בגלריה
מעבר גשר אלנבי
מעבר גשר אלנבי
השניים הסתננו ותכננו לבצע פיגוע, ישראל משחררת אותם. מעבר גשר אלנבי
(צילום: AFP)
בשב"כ התייחסו לשחרורם וציינו כי הוא נעשה "במסגרת יחסי הגומלין הביטחוניים והמדיניים בין ישראל לירדן. השניים הועברו לטיפול רשויות הביטחון בירדן, שם ימצו עימם את הדין". בהודעת שב"כ נכתבה השתלשלות הפרשה: "ב-16 במאי אותרו ונעצרו ע"י צה"ל ומשטרת ישראל באזור הגלבוע שני אזרחים ירדנים ששהו באזור ללא אישורי שהייה".
"השניים הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי. הירדנים אותרו כשברשותם שתי סכינים וחבלים. חקירת השניים העלתה כי תכננו להגיע לירושלים ולבצע פיגוע דקירה כנגד חיילים באזור אל-אקצא". כוונות הפיגוע החמור אותו תכננו השניים סוכלו מבעוד מועד "בשל עירנות גורמי הביטחון".
"ותיק האסירים הירדנים בישראל" שוחרר

2 צפייה בגלריה
עבדאללה אבו ג׳אבר
עבדאללה אבו ג׳אבר
שוחרר אחרי יותר משני עשורים. אבו ג'אבר
בתוך כך, "ותיק האסירים הירדנים בישראל", עבדאללה אבו ג'אבר, שוחרר הבוקר ממעצר בישראל שנמשך יותר מ-20 שנה. אבו ג'אבר, בן 44 ממחנה הפליטים הפלסטיני אל-בקעה, שממוקם מצפון לבירה הירדנית עמאן, ריצה את מאסרו הממושך בכלא הישראלי לאחר שביצע פיגוע בקו אוטובוס מספר 51 בתל אביב בשנת 2000, מה שגרם לפציעתם של 13 ישראלים.
אבו ג׳אבר התקבל במעבר הגבול נהר הירדן, המוכר גם כ"גשר המלך חוסיין", שם המתינו לו עשרות אנשים בהם גם בני משפחתו. בהמשך נסע אל ביתו, וגם שם התקבל בידי שכניו.
גורם במשרד החוץ הירדני אמר לכלי תקשורת במדינה כי שגרירות ירדן בתל אביב ביצעה את כל ההכנות לחזרתו של האסיר למולדתו ולאיחוד עם משפחתו. האסיר המשוחרר אמר לאתר החדשות הירדני "רואיה" כי משרד החוץ הירדני היה עמו בקשר לאורך כל שנות מאסרו.
הוא טען כי "האסירים הירדנים מותקפים בבתי הכלא בישראל על-ידי יחידות מיוחדות שמשתמשות באלימות קשה נגדם". הוא הוסיף: "מילאתי את חובתי כלפי פלסטין". לפי מידע שפורסם בכלי תקשורת בירדן, אבו ג'אבר הוא אחד מ-22 אסירים ירדנים שמרצים מאסר בישראל.