4 צפייה בגלריה
משה קליינרמן
משה קליינרמן
מוישי קליינרמן
(באדיבות המשפחה)
משה (מוישי) קליינרמן, נער בן 16 ממודיעין עילית, נעדר כבר 53 ימים. הוא נראה בפעם האחרונה ב-25 במרץ במירון, ומאז לא יצר קשר ואין קצה חוט שיכול לסייע באיתורו. לקראת חגיגות ל"ג בעומר, משפחתו מבקשת מהחוגגים בהר מירון ובהילולת הרשב"י לפקוח עיניים, מתוך תקווה שיגיע למקום.
קליינרמן, שני מבין שמונה אחים, יצא עם כמה חברים ל"שבת התאחדות" במירון. בשלב מסוים הנער אמר לחבריו כי הוא הולך להתבודד, ומאז אבד עמו הקשר. "התברר לנו ששבת אחר כך הוא שוב היה במירון, אבל לא קיבלנו שום דיווח", סיפרה אימו גיטה קליינרמן לפני מספר שבועות בשיחה עם ynet. "יש שמועות כל הזמן ואנחנו לא יודעים מה נכון ומה לא נכון. בדקנו 70 מקרים שונים, אבל זה לא היה הוא".
היום סיפרה אמו של קליינרמן בשיחה עם ynet על השבועות קשים שעוברים עליה מאז שנעלמו עקבותיו של בנה. "53 ימים מוישי נעדר. אני מנסה לחזור לשגרה עד כמה שניתן במצב הזה כדי שהמשפחה לא תישבר. כתוב שאין שמחה כהתרת הספקות. אני צמודה לטלפון כל הזמן ולוקחת אותו איתי גם לשירותים ולמקלחות ומקווה שכל צלצול שזה ממנו".
4 צפייה בגלריה
משה קליינרמן
משה קליינרמן
(באדיבות המשפחה)
סגן מפקד תחנת מודיעין עילית, מספר על פעולות האיתור בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה)

האם אמרה שהיא סבורה כי בנה נחטף, ולא נעדר מסיבות תמימות. "זה סוג של חטיפה. אחרת אין לי תשובה ואין עדויות של אנשים שראו אותו ולכן מתחזקת התחושה אצלי שזו חטיפה. זה מאוד מפחיד כי חוסר הוודאות מאוד קשה. אנחנו מנסים להתפלל ולהתחזק ולקחנו חוקר פרטי שנכנס לתמונה והתיק נמצא במשטרה בדרגות הכי גבוהות".
על התקווה שבנה יגיע להילולת רשב"י במירון אמרה האם: "אם הוא משוחרר ויוכל לעשות את זה, יש תקווה שהוא יגיע לשם, אבל אם הוא חטוף אז זה לא משנה. אני מייחלת למצוא אותו ושיחזור הביתה כמה שיותר מהר אבל אני לא נותנת הרבה תקוות לזה כי אני לא רוצה להתאכזב. בתחושות שלי הוא במצוקה ומישהו מחזיק אותו בכוח. לא ברור איך ילד לא יוצר קשר. זה מוזר ותמוה. המשטרה מנסה למצוא קצה של חוט אבל כולנו באותה הסירה".
"יש המון רגעי שבר ובכי", אמרה קליינרמן בכאב. "אנחנו מוכנים להכול וזה מה שאני מסבירה לילדים". היא ביקשה לפנות ישירות לבנה, ואמרה: "אתה בלב שלנו כל הזמן. אנחנו מבקשים ממך בכל לשון של בקשה ליצור קשר ברגע הראשון שאתה יכול. אנחנו דואגים לך ורוצים רק את טובתך".
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר אברהם משה קליינרמן
החיפושים אחר אברהם משה קליינרמן
הסריקות המשטרתיות אחר מוישי. "יוצאים מנקודת הנחה שהוא בחיים"
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר אברהם משה קליינרמן
החיפושים אחר אברהם משה קליינרמן
(צילום: דוברות המשטרה)
אלון כלפון, מפקד תחנת מודיעין עילית, אמר כי החיפושים אחר הנער נמשכים וממוקדים אך למשטרה עדיין אין קצה חוט למקום הימצאו. "יש צוות מיוחד שהוקם. כרגע אין לנו קצה חוט ורוב הזמן אנחנו מגיבים להודעות של ציבור שראו אותו. הדיווחים האלה מגיעים מכל הארץ ואפילו היה דיווח בסיני. השוטרים והמתנדבים נשלחים ממקום למקום לחפש אותו", אמר. "בשבוע הבא מתוכנן עוד יום גדול של סריקות במירון כדי לשלול את האזור".
כלפון הוסיף כי המשטרה יוצאת מנקודת הנחה שקליינרמן עדיין בחיים כל עוד לא הוכח אחרת. "יכול להיות שהוא בבריחה קונדסית ויכולות להיות תחזיות קודרות. כרגע אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהוא בחיים. אנחנו בקשר רציף עם המשפחה עד שנמצא אותו".
המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורו של קליינרמן, ומפרסת את תיאורו: מבנה גופו רזה, שיערו כהה עם פאות, עיניו כהות והוא מרכיב משקפי ראייה. הוא לבש חולצה לבנה ומכנסיים בצבע כהה. כל היודע דבר על אודות הימצאו או שעשוי לסייע באיתורו, מתבקש להתקשר למשטרת מודיעין עילית בטלפון 08-6447200 או למוקד 100.