3 צפייה בגלריה
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב נאשמים באונס באילת כתב אישום מלון הים האדום
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב נאשמים באונס באילת כתב אישום מלון הים האדום
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב
(צילום: בראל אפרים)
שלוש שנים אחרי שהנערה בת ה-16 התלוננה שאנסו אותה עשרות גברים במלון הים האדום באילת, הורשעו אתמול (יום רביעי) 10 נאשמים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעבירות שונות. הצעירה, שהתלוננה בהיותה נערה והיום בת 19, הגיעה לבית המשפט וצפתה בהכרעת הדין בשידור ישיר בחדר פרטי ונפרד. "העובדה שכל הזמן תמכו ועמדו מאחוריי הייתה משמעותית. אמרתי שמה שצריך לקרות - יקרה", ציינה לאחר ההכרעה.
"היא האמינה שיהיה טוב", סיפרה לאחר הדיון עורכת הדין רותם אלוני דוידוב, המייצגת את הנפגעת. "היא לא עסוקה במחשבות על העונש. זה היה אירוע דרמטי ומשמעותי עבורה. היה חשוב לה לדעת על כל אחד ואחד באילו עבירות הוא הורשע".
3 צפייה בגלריה
השופטים רז לוי, משניות ושלו
השופטים רז לוי, משניות ושלו
השופטים רז לוי, משניות ושלו
(צילום: דוברות משרד המשפטים, הנהלת בית המשפט)
3 צפייה בגלריה
מפגינות מחוץ לדיון על פרשת האונס באילת
מפגינות מחוץ לדיון על פרשת האונס באילת
מפגינות מחוץ לבית המשפט. "את לא לבד"
בית המשפט הרשיע את הנאשמים, בהם אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב, בכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום, למעט עבירה של אי-מניעת פשע שיוחסה לשניים מהם. את שניים מהמעורבים בפרשה מצא בית המשפט אשמים גם בעבירות שעלו מן הראיות, למרות שאלו לא יוחסו להם בכתב האישום. "לא נוכל לסיים את ענייננו מבלי לומר מספר מילים למתלוננת שהעידה בפנינו בכנות ובאומץ רב", פנו השופטים בתום הדיון לצעירה. "קולך, שנאלם בחדר 216, נשמע היטב והדהד בין כותלי בית המשפט".
ארבעה מבין הנאשמים, שני צעירים שהיו אז בני 26 ו-27 ושני נערים שהיו בני 17, נמצאו אשמים באונס בנסיבות מחמירות. הנאשמים הנוספים, כולם קטינים, למעט אחד שהיה בן 19, שלא קיימו עם המתלוננת מגע מיני ישיר אך צפו במתרחש, נמצאו אשמים בעבירות של סיוע לאינוס, מעשים מגונים או שידול לאינוס, כל אחד לפי חלקו. "החשיפה לראיות בתיק זה, לתמונות מן המסדרון של הנאשמים מתגודדים סביב החדר וצובאים עליו כאילו מתרחשת שם הצגה, פותחים את הדלת בחדר לא להם, מציצים, מצחקקים, נותנים 'כיפים' זה לזה, נכנסים לחדר והכול כשמה שהם רואים לנגד עיניהם בתוך החדר הוא את המתלוננת שרועה עירומה, כגופה או כפסל ואנשים עושים בה כבשלהם, הדירה שינה מעינינו", סיכמו השופטים בהכרעת הדין.
הרכב השופטים, גילת שלו ואהרון משניות בראשות השופטת יעל רז לוי, ציין: "העולה מצפיה בסרטונים המתעדים את המתרחש במסדרון בדקות אלו מטריד ועצוב, ומשקף אובדן דרך של נערים צעירים, והתפרקות מכללי מצפון ומוסר בסיסיים". עוד הוסיפו השופטים: "אם רק אחד מהנאשמים היה אותו צדיק בסדום, ניתן היה למנוע את המעשים או לפחות לקטוע אותם באיבם".