שעות ספורות לאחר הודעתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן על פרישתו מכחול לבן וחבירתו למפלגתו החדשה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי, הודיע שותפו לשעבר ויו"ר כחול לבן בני גנץ כי ביקש מניסנקורן לפרוש מתפקידו כשר. גנץ צפוי למסור הערב הצהרה בה הוא צפוי להודיע על ריצה בראשות כחול לבן. גם שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להתייחס הערב לעתידו הפוליטי.
2 צפייה בגלריה
גנץ ניסנקורן
גנץ ניסנקורן
גנץ וניסנקורן. השותפות שקרסה
(צילום: אבי מועלם, קובי קואנקס)
"ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו", מסר גנץ לאחר ששוחח עם שר המשפטים. "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".
מוקדם יותר היום הודיע ניסנקורן כי בכוונתו להצטרף למפלגה החדשה של חולדאי, עליה יכריז ראש העיר תל אביב בהצהרה שייתן בהמשך הערב. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", אמר ניסנקורן.

(צילום: משי בן עמי)

לפי ההודעה שמסר ניסנקורן, הוא הודיע על פרישתו מכחול לבן לגנץ, אולם בסביבת גנץ אמרו ששמע על כך מהתקשורת. גורמים בכחול לבן תקפו את ניסנקורן על כך ש"הוכיח שהוא עצמו לפני הכול. אפילו את האומץ לעזוב בצורה ראויה ולהתפטר לא היה לו. חולדאי, תשמור על הגב".
עוד טענו הגורמים כי "ניסנקורן מתנהל בכפיות טובה. כמו עסקן ולא כמו מנהיג. בני גנץ מינה אותו, גיבה אותו לאורך כל הדרך, את כל מה שעשה במשרד המשפטים עשה מתוקף הכוח והגב של בני ולא שלו עצמו. ובסוף עשה שיקול אישי והפנה עורף".
2 צפייה בגלריה
רון חולדאי אבי ניסנקורן
רון חולדאי אבי ניסנקורן
מאחדים כוחות. חולדאי וניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
ל-ynet נודע הערב כי ניסנקורן טוען מצדו שהחליט לעזוב את כחול לבן ולהצטרף למפלגתו החדשה של חולדאי לאחר שגנץ החליט לחבור לימינה בראשותו של נפתלי בנט. בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים אמר ניסנקורן: "ביום חמישי הודעתי להם שאני שוקל את דרכי הפוליטית, אבל יום לאחר מכן דיברו איתי על חבירה לימינה של בנט. בעקבות ההחלטה הזו החלטתי שאני פורש מכחול לבן ועובר לדרך חדשה".
הערב צפוי כאמור חולדאי להודיע רשמית על כניסתו למערכת הפוליטית לקראת הבחירות לכנסת ה-24, ועל הקמת מפלגה חדשה. הוא ציין כי חברו אליו "מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית", והוסיף כי "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית". חולדאי לא צפוי להתפטר לפי שעה מתפקידו כראש העיר תל אביב, ולשמור לעצמו את האפשרות להמשיך עד 2023 במקרה של כישלון בבחירות הכלליות.
במקביל, גם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי למסור הערב הצהרה בשעה 20:00, בה הוא צפוי להודיע על ריצה בראשות כחול לבן. גם שר החוץ גבי אשכנזי ממפלגתו של גנץ צפוי למסור הערב הודעה ולהתייחס לראשונה לעתידו הפוליטי. כפי שדיווחנו ב-ynet, אשכנזי נמצא גם הוא בדרך החוצה מכחול לבן. ביום ראשון הוא נפגש עם גנץ, והשניים סיכמו ביניהם שאשכנזי לא יגיד דבר עד ששר הביטחון לא ידבר. הערב אחרי ההצהרה של גנץ, או לכל המאוחר מחר, ידבר אשכנזי ויודיע על כוונותיו.