1 צפייה בגלריה
כיפת ברזל שפרוסה בצפון הארץ
כיפת ברזל שפרוסה בצפון הארץ
כיפת ברזל שפרוסה בצפון הארץ
(צילום: AFP)
בית הנבחרים האמריקני אישר הלילה (חמישי) תקציב של מיליארד דולר למימון טילים מיירטים עבור מערכת כיפת ברזל. זאת כחלק מאישור כולל של התקציב בארצות הברית ל-2022. בנוסף אישר בית הנבחרים סיוע ביטחוני שנתי לישראל בסך 3.8 מיליארד דולר. כעת יובא התקציב לאישור הסנאט האמריקני, שיצטרך לעשות זאת עד לסוף השבוע - המועד האחרון לאישור התקציב.
באיפא"ק, השדולה למען ישראל, בירכו על הצעד ומסרו כי "כיפת ברזל הצילה את חייהם של ישראלים ופלסטינים רבים מספור וסייעה למנוע מלחמה". עוד נמסר כי "בית הנבחרים אישר את חבילת הסיוע הגדולה אי פעם לישראל, כולל 4.8 מיליארד דולר סיוע ביטחוני ומימון להגנה מפני טילים. זה מדגים את התמיכה הדו מפלגתית הגורפת בקונגרס לקשר של ארה"ב עם ישראל".
התקציב האמריקני כולל גם סיוע לשלל השקעות חשובות ליהדות התפוצות וארצות הברית בפרט: הגדלת התקציב לאבטחת מוסדות דת ללא מטרות רווח והגדלת התקציב לשירותים לניצולי שואה, למשל. נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אריק פינגרהאט אמר כי "ראינו כמה חשובים מענקי אבטחה לאבטחת הקהילה שלנו וזו הסיבה שאנחנו כל כך אסירי תודה לקונגרס על הגדלת המימון לרמות חסרות תקדים".
מהפדרציות היהודיות נמסר גם כי "מערכת כיפת ברזל מצילה חיים של ישראלים ופלסטינים, מה שמבטיח שכל סכסוך יישאר קטן ומקומו. ההחלטה של היום לכלול את המימון הזה בתקציב היא הצהרה חוצת מפלגות וחזקה של ארצות הברית על מחויבותה המתמשכת ליחסים חזקים ובטוחים בין ארה"ב לישראל".