בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) 34 שנות מאסר על מואמן א-זבארגה, שהורשע ברצח עומר אבו סעלוק בן ה-15 בכביש 6, בעת שנסע עם משפחתו בליווי משטרתי. מואמן הורשע במסגרת הסדר טיעון לצד קרובי משפחתו אנס א-זבארגה, חסן א-זבארגה, מוחמד א-זבארגה ועומר א-זבארגה, שהתארגנו בתגובה לרצח סלמאן א-זבארגה, אביהם של מואמן ואנס. בנוסף, הוא נדרש לשלם פיצויים על סך 300 אלף שקלים.
3 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 6
אירוע ירי בכביש 6
המכונית שבה נרצח עומר אבו סעלוק
3 צפייה בגלריה
היחידה המרכזית במחוז מרכז פענחה את רצח עמר אבו-צעלוק מחודש דצמבר האחרון
היחידה המרכזית במחוז מרכז פענחה את רצח עמר אבו-צעלוק מחודש דצמבר האחרון
זירת הרצח. תיעוד ממצלמות אבטחה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
עומר אבו סעלוק
עומר אבו סעלוק
עומר אבו סעלוק
חמשת הנאשמים כפרו במיוחס להם בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שרה טל ועו"ד הינד נבאלסי מפרקליטות מחוז מרכז, אך בהמשך הורשעו על בסיס הסדר טיעון לאחר דיוני הוכחות ממושכים ומאמצי גישור בתיק. מואמן הורשע ברצח בכוונה בצוותא, ניסיון רצח בצוותא ועבירות נוספות, ואנס הורשע ברצח באדישות בצוותא ועבירות נוספות. שלושת הנותרים, חסן, מוחמד ועומר, הורשעו בסיוע לרצח באדישות ובעבירות נוספות. נאשמים נוספים הורשעו בקשירת קשר ושיבוש מהלכי משפט.
על מואמן נגזרו כאמור 34 שנות מאסר בפועל, ואילו אחיו אנס נידון ל-22 שנות מאסר. חסן ומוחמד נידונו ל-13 שנות מאסר. נאשם נוסף נידון ל-11 שנות מאסר, ואחר לתשעה חודשי מאסר.

איגפו את המכונית, ירו 13 פעמים - ונמלטו

מכתב האישום עולה כי הרקע לחיסול הוא סכסוך דמים מתמשך בין משפחת הנאשמים לבין משפחת אבו סעלוק, שבמסגרתו נגבו חייהם של כמה קורבנות משתי המשפחות. שעות לאחר שנרצח אביהם של שניים מהנאשמים החליטו בני משפחת אבו סעלוק להתפנות מלוד, מחשש לנקמת דם.
זירת הרצח בכביש 6
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)

בני המשפחה אספו ציוד ורכוש והתארגנו ליציאה בשיירה בליווי כוח משטרתי לכפר קאסם דרך כביש 6. הם נסעו בארבעה רכבים של המשפחה ובליווי של שלושה כלי רכב משטרתיים. סמוך לשעה 9:00, לאחר קבלת דיווח אודות יציאת שיירת משפחת אבו סעלוק לדרכה, כלי הרכב של הנאשמים ממשפחת א-זבארגה החלו בנסיעה בעקבותיה – כאשר עומר א-זבארגה ארב ברכבו לשיירה בצומת גינתון ודיווח על נסיעתה לכיוון כביש 6.
במקביל, שלושת כלי הרכב הנוספים בחוליית החיסול המשיכו במסלול נסיעתם בהתאם לתוכנית הרצח. עם עליית השיירה לכביש 6, רכבי המתנקשים איגפו אותה והאיצו את מהירותם לכיוונה. בהגיעם לשיירה האטו את נסיעתם, נצמדו לכלי הרכב של בני משפחת אבו סעלוק, ניגחו אותם – וירו מאחד הרכבים לפחות 13 קליעים. בכך גרמו הנאשמים למותו של עומר אבו סעלוק בן ה-15, ולחבלתו החמורה של בן משפחתו שנפצע אנוש. המתנקשים נמלטו במהירות מופרזת מן המקום לקלנסאווה. בהגיעם לקלנסאווה הציתו את אחד הרכבים.