נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (שבת) כי "ממשלת הימין הקיצוני" שצפויה לקום בישראל "גרועה יותר מדאעש, ייתכן שהיא משתווה לטליבאן". בישיבת שרי ההסברה הערבים שהתקיימה בטריפולי, בירת לוב, הוסיף אבו רודינה כי "פלסטין עומדת היום מול ממשלת ימין קיצוני שרוצה להרוס את זכויות הפלסטינים. לא יכול להיות שלום בלי ירושלים והמקומות הקדושים, לא נוותר עליה ולא נאפשר לאף אחד לוותר עליה".
1 צפייה בגלריה
נביל אבו רדינה
נביל אבו רדינה
אבו רודינה (השלישי מימין) בישיבת שרי ההסברה הערבים, היום
אבו רודינה, המשמש גם סגן ראש הממשלה ושר ההסברה הפלסטיני, הדגיש את החשיבות של זירוז הקמת המנגנונים הדרושים לפתיחת קמפיין תקשורתי ערבי התומך בנרטיב הפלסטיני, בירושלים ובמקומות הקדושים. הוא הוסיף כי ירושלים והמקומות הקדושים בה "נתונים למסע ייהוד, אך עם האיתנות של העם הפלסטיני בירושלים, כל הניסיונות הללו נכשלים בדיוק כפי שנכשלה 'עסקת המאה'". לטענתו, "קיומה של ישראל באזור מהווה איום על הביטחון של מדינות ערב".
הוא קרא ליישם את החלטות מועצת שרי ההסברה הערבים והפסגה הערבית שהתקיימה לאחרונה באלג'יריה, הכוללות הקמת ועדה ערבית שתפעל בתקשורת הבינלאומית ו"תחשוף את פעילות הכיבוש בפני העולם", וכן "תאפשר לכל העולם הערבי לפעול כדי לעבור ממילים למעשים וליישם את כל ההחלטות בשטח".
אבו רודינה הוסיף כי "הכיבוש הבין את חומרת הניצחון של הנרטיב הפלסטיני בעולם, במיוחד באמריקה ובאירופה, בהן חל שינוי חברתי חיובי כלפי הסוגיה הפלסטינית. לכן, יש חשיבות ליציאה בקמפיין תקשורתי ערבי מאוחד שתומך בנרטיב הפלסטיני וחושף את השקר של הכיבוש".
הוא התייחס גם לנאומו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לצד אבו מאזן בבית לחם ביולי השנה, שבו אמר כי הוא מחויב למימוש עיקרון שתי המדינות. לדברי אבו רודינה, "שום דבר ממה שהוא אמר לאבו מאזן לא יצא לפועל".