(צילום: שמוליק דודפור)

משרד ההגנה של איחוד האמירויות הודיע כי טיל בליסטי ששוגר על-ידי המורדים החות'ים בתימן לעבר המדינה יורט אמש (יום א') בשמי האמירויות. בהודעת משרד ההגנה של האמירויות נמסר כי לא נגרם כל נזק, אם כי חלקים של התרסקו מחוץ לאזורים מיושבים. "כוחותינו האוויריים הצליחו להרוס את מתקן השיגור בתימן", נמסר עוד. הירי התרחש בזמן שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, מבקר באבו דאבי.
כמה שעות אחרי התקיפה, פרסם דובר החות'ים הודעה שבה טען כי "המתקפה פגעה במטרות חשובות באבו דאבי באמצעות כמה טילים בליסטיים, וכן במטרות רגישות בדובאי באמצעות מזל"טים. מדינת האויב האמירתי תישאר לא בטוחה כל עוד 'כליו' של האויב הישראלי באבו דאבי ובדובאי ימשיכו לתקוף את עמנו וארצנו. אנו מחדשים את אזהרתנו לאזרחים, לתושבים ולחברות להתרחק ממתקנים חיוניים מפני שהם חשופים לתקיפה בתקופה הקרובה. לא נשב בחיבוק ידיים נוכח מראות הסבל של עמנו והמשך הפשעים. נמשיך להגן באופן לגיטימי על תימן עד שתיפסק התוקפנות ויוסר המצור".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
הרצוג עם יורש העצר האמירתי
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בזמן המתקפה נרשמו שיבושים בשדה התעופה של אבו דאבי, דבר שמעיד כי המתקפה כנראה כוונה לשם, אולם רשות התעופה האזרחית של איחוד האמירויות מסרה כי התנועה האווירית במדינה זורמת כשגרה. "אין השפעה על טיסות ושדות התעופה כתוצאה מיירוט הטיל הבליסטי", נמסר עוד.
חברי הפמליה של הנשיא הרצוג, שכאמור שוהה בביקור באבו דאבי, לא שמעו דבר במהלך האירוע. הם לא הרגישו כלום במלון ולא התבקשו להיכנס למקלט. מבית הנשיא נמסר כי "נשיא המדינה עודכן בפרטי האירוע. לא נשקפה ולא נשקפת סכנה לנשיא ופמלייתו. הביקור צפוי להמשיך כמתוכנן".
יצחק הרצוג עם בן זאיד
( צילום: דוברות בית הנשיא)

באזור השעה 22:15 שעון ישראל נרשמו שיבושים בתנועה האווירית בשדה התעופה המרכזי של אבו דאבי, ובין היתר מטוס שהגיע לנחיתה ממוסקבה נאלץ להמתין מעל הים עד שאושר לו לנחות. האירוע גרם לעיכובים בשדה. מלבד אבו דאבי, לא נראה שהייתה השפעה כלשהי על שדות התעופה האחרים באיחוד האמירויות. שיבוש התנועה נמשך כחצי שעה.
מוקדם יותר נועד הרצוג עם יורש העצר של אבו דאבי, שייח מוחמד בן זאיד, מי שנחשב לשליט בפועל של האמירויות. מטעמו של הרצוג נמסר כי הפגישה בארמונו של בן זאיד הייתה "לבבית וחמה", ונמשכה יותר משעתיים. הרצוג, שאליו מתלווה רעייתו מיכל, נסע לאחר הנחיתה באבו דאבי לארמון המלוכה באמירות שמהווה את בירת הפדרציה בת שבע האמירויות, ומלשכת הנשיא נמסר כי הוא ורעייתו התקבלו "בקבלת פנים ממלכתית ומפוארת", שבמסגרתה הושמעו המנוני המדינות והוקם משמר כבוד מלכותי שירה 21 יריות לכבוד הגעתו של הרצוג. בתום פגישתם, הנשיא ויורש העצר המשיכו לארוחת צהריים בהשתתפות המשלחת המתלווה לנשיא.
2 צפייה בגלריה
שיבושים בתנועה האווירית בשדה התעופה המרכזי של אבו דאבי
שיבושים בתנועה האווירית בשדה התעופה המרכזי של אבו דאבי
שיבושים בתנועה האווירית בשדה התעופה המרכזי של אבו דאבי. באמירויות אמרו שהכול כשגרה
(צילום: FlightsRadar24)
הרצוג גינה במהלך ביקורו את מתקפות הטרור האחרונות של המורדים החות'ים נגד האמירויות: "אנו תומכים באופן מלא בדרישות הביטחון שלכם ואנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור. אנו נמצאים כאן, יחד, על מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו. תודה רבה לך".
יורש העצר אמר להרצוג, בין היתר: "כבוד הנשיא, האזור שלנו הוא אחד האזורים שסבלו הכי הרבה ממלחמות וקונפליקטים. באמצעות השלום, אנו באיחוד האמירויות, ישראל והאזור כולו, יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר. אין ספק שהשתתפותכם באקספו 2020 היא חלק מפירות השלום ותחזק את ההיכרות והאמון בין שתי המדינות. בשנית, אביע את ברכותיי החמות על ביקורך כאן באיחוד האמירויות, ואני נושא תפילה שהשלום במזרח התיכון יתפשט".
הרצוג בפגישה עם נציגי הקהילה היהודית באמירויות
(צילום: רועי אברהם)

לפני ההמראה מנמל התעופה בן גוריון אמר הרצוג: "אני ומיכל מביאים איתנו בשורת שלום מישראל לאמירויות ולכל עמי האזור. הביקור הזה משמעותו מעל ומעבר לכל הדברים המעשיים שנידונו בביקור. משמעותו בראש ובראשונה תקווה לשלום, שלום מביא איתו קדמה, התפתחות ושגשוג לכל העמים באזורנו".
דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס גינה הלילה בשם ארה"ב את ירי הטיל לכיוון אבו דאבי. "בזמן שהנשיא יצחק הרצוג מבקר באיחוד האמירויות על מנת לבנות גשרים ולסייע ליציבות האזור, החות'ים ממשיכים לשגר טילים שמאיימים על אזרחים", אמר פרייס.
בימים האחרונים הוציאו החות'ים לפועל כמה מתקפות טרור נגד האמירויות. לפני שבועיים נהרגו שלושה בני אדם בפיצוץ מכלי דלק באזור תעשייה בבירה אבו דאבי, ובנמל התעופה הבינלאומי פרצה שריפה. בזירות נמצאו חלקים של כלי טיס ששוגרו מתימן על ידי החות'ים, הנתמכים על ידי איראן. שבוע לאחר מכן יירטה איחוד האמירויות שני טילים בליסטיים ששוגרו על ידי החות'ים.
פורסם לראשונה: 23:37, 30.01.22