סמל יהונתן מימון ז"ל, לוחם סיירת הנח"ל שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, נולד לבית חרדי, אחד מעשרה אחים ואחיות. "לימדת אותי לבעוט בכדורגל, לנסוע על סקייטבורד. תמיד הערצתי אותך", ספדה האחות אודליה מימון.
2 צפייה בגלריה
יהונתן מימון
יהונתן מימון
סמל יהונתן מימון ז"ל
יהונתן למד בחינוך הדתי באופקים, והוביל בגאון את קבוצת הרובוטיקה של עמותת first העולמית והטכניון. קרוביו סיפרו על צעיר מבריק, מחונן ממש, אוהב ספר וידע, שהצטיין בכל ולא הפסיק להרחיב את אופקיו. בקבוצת הרובוטיקה הוא גם הכיר את בת זוגו אביב הניה. "מהרגע הראשון שראיתי אותו ידעתי שזה הוא. הוא תמיד היה מחייך, והחיוך שלו היה ממגנט. הוא היה גם החבר הכי טוב שלי וגם בן הזוג הכי מדהים שקיים", סיפרה.
"יהונתן היה בן אדם שאף פעם לא ויתר ולא משנה מה עמד בדרך, כל דבר שהוא הציב לעצמו במטרה הוא הצליח להשיג", הוסיפה אביב. "לפני הגיוס הוא לא רצה רק קרבי, הוא רצה סיירת - ולשם הוא הגיע. תמיד היה חשוב לו להיות בראש - לשמור ולהגן, ושוב, לא לוותר".
2 צפייה בגלריה
יהונתן מימון וחברתו אביב
יהונתן מימון וחברתו אביב
יהונתן מימון ז"ל ובת זוגו אביב
סיגל אשטמקר, בת דודתו, סיפרה בכאב: "השאיפות שלו תמיד היו גבוהות. בשיחה האחרונה שלי איתו דיברנו על העתיד והוא אמר לי 'אל תדאגי, אני לא ממהר. קודם לימודים ואז חתונה'. זה ילד עם חלומות גדולים. אנחנו מאוד קרובים במשפחה, כמו אחים, זה שברון לב גדול. אני מרגישה שקברתי אח קטן".
יהונתן הובא למנוחת עולמים בבית העלמין באופקים. "לימדת אותי לבעוט בכדורגל, לנסוע על סקייטבורד", ספדה לו אחותו, אודליה ממון. "תמשיך ללוות את כולנו עם חוש ההומור שלך, הכנות והאהבה האינסופית. יהונתן, אתה גיבור, קדוש עליון. נהרגת על קידוש השם. תמיד הערצתי אותך".