ארבעת הפצועים בפיגוע הדריסה בצומת ניר צבי ליד בסיס צריפין הם לוחמי צה"ל. בפיגוע נפצעו קצין ולוחם באורח קשה, לוחם צה"ל נוסף נפצע בינוני וצוער בקורס קצינים נפצע באורח קל. החיילים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
ד"ר אוסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר, לשם פונו הפצועים, סיפרה שבבית החולים נלחמים על חייו של אחד הפצועים. קרוב משפחה של פצוע נוסף, שמצבו גם כן קשה, אמר: "אנחנו מתפללים שהמצב שלו יהיה טוב. הוא בחור זהב, בן 21".
עדכון של ד״ר אוסנת לבציון קורח מנהלת המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא בעקבות 4 הפצועים מהפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
(צילום: עוז מועלם )

1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
רכבו של המחבל
(צילום: AP /Ohad Zwigenberg)
שלושה לוחמי מג"ב במילואים, שהיו במשימת ביטחון שוטף באזור לוד, הם שחיסלו את המחבל, תושב מזרח ירושלים. "נסענו ברכב וקצת לפני צומת ניר צבי שמעתי בום", סיפר אחד הלוחמים. "הסתכלתי שמאלה וראיתי בתחנת האוטובוס רכב עם חייל ששכוב מתחתיו. באותו הרגע הסתובבתי, ונסעתי לשם מהר. פרקנו מהרכב, הלכנו לחלק האחורי שלו ודרכנו את הנשקים. שוטר נוסף הצטרף אלינו באותו שלב".
הוא המשיך ותיאר: "שמעתי ירייה, והגבתי בירי גם. היו עוד כמה יריות, ואז אמרתי לכולם לעצור. רציתי לראות שהבחור נוטרל כדי שנוכל לטפל בחייל. הורדנו את הנשקים, ואז שברתי את החלון וראיתי שהמחבל מת".
המפכ"ל בזירה
(צילום: עוז מועלם, מאיר תורג'מן)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, מסר עדכון מהזירה. "מאז אתמול נערמו ההתרעות והגברנו כוננות", אמר, בהתייחסות לניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית בחמאס מוחמד דף, שלאחריו קרא ארגון הטרור לפלסטינים "להסלים את ההתנגדות".
שבתאי, שהגיע לזירה שעות לפני טקס הפרידה שלו מהמשטרה, אמר כי במסגרת היערכות המשטרה "הוצאנו כוחות נוספים והפעילות שראיתם על הצירים זה חלק מהפעילות שלנו למתן תגובה ומענה מהיר". כשנשאל בנוגע לזהות המחבל, אמר כי בשלב זה במשטרה מעריכים שמדובר במפגע בודד, וכי "לא מכירים עבר ביטחוני למחבל".