התייחסות משפחת אפללו וסנגורו של החשוד
(צילום: ניצן דרור)

חקירת דריסת הנער שהפכה לחשד לרצח ממשיכה לקרוס: לאחר שהמשטרה שחררה למעצר בית שלושה מארבעת החשודים במעורבות ברצח הנער שלו אפללו בספטמבר בשנה שעברה, בית משפט השלום בתל אביב החליט היום (רביעי) לשחרר למעצר בית גם את החשוד המרכזי, חן זיו בן ה-19, החשוד בדריסתו למוות של הנער. השופטת אביטל אמסלם גלבוע הסבירה כי "החקירה אינה מתקדמת והחשדות אינם מתגבשים דיים", ועל כן החליטה לשחררו לחלופת מעצר.
המשטרה רצתה לבקש לעכב את ביצוע ההחלטה, אך לבסוף ויתרה ולא הגישה את הבקשה. החוקר בתיק עדכן את פרקליטו של זיו על הצעד, כך שמרשו משוחרר. לאחר החלטת השופטת החלה מהומה באולם בית המשפט, כאשר קרובי משפחתו של הנער שנדרס למוות התעמתו עם משפחת החשוד - וקיללו אותם. מאבטחי בית המשפט נאלצו להוציא את קרובי משפחתו של החשוד החוצה וללוות אותם, אלא שבני משפחתו של שלו התפרעו גם מחוץ לאולם.
4 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
גם החשוד המרכזי ישוחרר למעצר בית. "החקירה אינה מתקדמת"
( צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
4 צפייה בגלריה
חן זיו, החשוד ברצח שליו אפללו בהארכת מעצרו
חן זיו, החשוד ברצח שליו אפללו בהארכת מעצרו
החשוד המרכזי בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
במהלך הדיון ביקשה שלי אפללו, אחותו הגדולה של המנוח, לומר כמה מילים והשמיעה את זעקת המשפחה: "אני במשך שמונה חודשים רוצה לדעת את האמת על אח שלי, אף אחד לא נותן לי תשובות. הפרקליטות, המשטרה, כולם אומרים לנו להמתין. שמונה חודשים ממתינה, אני אישה בהיריון, זה הדם של אח שלי שאני מחכה לתשובה עליו כבר שמונה חודשים. פעם פלילי, פעם תעבורתי. שחררו את החשודים. מגיע גם לנו לקבל תשובות, למה?".
לאחר ההחלטה לשחרר את החשוד המרכזי למעצר בית הוסיפה: "אני רוצה להגיד לכל מדינת ישראל שזה פשוט ביזיון מה שהולך פה. נהג רוצח, רצח את אח שלי, ישב על ההגה ורצח אותו בדם קר, ועכשיו משוחרר הביתה. אני מאוכזבת מהמשטרה אני מאוכזבת מהשופטת, אחרי שהסברתי לה את הכאב שלי ששמונה חודשים אני מחכה לתשובה אחת מהמשטרה לדעת מה קרה שם באותו ערב, לא מבקשת יותר. אני רוצה שהאמת של אח שלי תצא לאור, וזה יקרה, אני את האמת של אחי אוציא לאור".
4 צפייה בגלריה
שלי אפללו אחותו של שליו אפללו
שלי אפללו אחותו של שליו אפללו
אחותו הגדולה של שלו מבטיחה ש"האמת תצא לאור"
(צילום: ניצן דרור)
4 צפייה בגלריה
יצחק איצקוביץ', עורך הדין של חן זיו
יצחק איצקוביץ', עורך הדין של חן זיו
"נעשה צדק". עו"ד איצקוביץ'
(צילום: ניצן דרור)
עו"ד יצחק איצקוביץ', פרקליטו של זיו, ביקש במהלך הדיון לשחרר את החשוד למעצר בית ואמר לאחר ההחלטה כי "נעשה צדק היום בבית המשפט. בסופו של יום היחידה החוקרת לא הצליחה להוכיח את יסודות העבירה הנדרשים לעבירה של תכנון של רצח. ביהמ"ש הנכבד בדק את החומרים הקיימים ואת פעולות החקירה הנדרשות והורה בצדק רב על שחרורו של החשוד".
"המשטרה התחילה בקול תרועה וסיימה את התיק הזה, בסופו של יום, בקול ענות חלושה", אמר. המשטרה מצידה ביקשה להאריך את מעצרו של זיו בן ה-19 ב-10 ימים, עורך הדין התייחס לכך: "שאר החשודים בתיק הזה שוחררו. היחידה החוקרת מציינת שיש אדם המוגדר 'דוחף', 'המדרבן', 'המתכנן' - וכולם שוחררו. היחידה החוקרת מגיעה עם אותה פרשה והתרעמתי שאין ליחידה החוקרת את התשתית לבסס תכנון, קשירת קשר. כולם שוחררו, עם מי הוא יקשור קשר? עם השרוכים שלו?".
הוא הסביר מדוע על השופטת היה לשחררו למעצר בית: "אתמול בערב מתקשרים להגיד לי מוציאים אותו לחקירה, שואל אותו מה הטיחו בך אתמול. אמרו לו כדאי לך למסור גרסה, אם תמסור גם אתה תשוחרר. זה לא רציני, תגידו לא הצלחנו לבסס חשדות. לפעמים אפשר להרים ידיים בצורה מכובדת - אין דבר וחצי דבר".
אתמול כאמור הוחלט לשחרר לביתם גם את יתר החשודים במעורבות ברצח. השלושה ששוחררו הם יצחק לוריא בן דוד, נער שאסור לפרסם את שמו, ובר שמאי שישב ליד הנהג החשוד בדריסה, חן זיו. אפללו נדרס למוות בספטמבר בשנה שעבר ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הדורס נעצר אחרי שנסע ללא רישיון. באחרונה חלה התפתחות בחקירה ועלה חשד שהדריסה של הנער הייתה מכוונת על רקע סכסוך בין הצדדים.