15 בתים במטולה, כך על פי ההערכות, ניזוקו אתמול (שני) מירי נ"ט של חיזבאללה, אחד מהם נהרס כליל. את היקף הנזקים עוד קשה לאמוד, שכן בגלל הסכנה הגדולה, אנשי כיתת הכוננות והמועצה טרם יכלו להגיע אל הבתים שנפגעו.
"זה מה שקורה כשמדינה מנהלת מלחמה מבתים של אנשים", אמרה בצער נעמה בלסקי, שבית משפחתה היה זה שנהרס כליל ועלה באש אתמול. בלסקי, כמו יתר תושבי קו העימות פונתה מביתה בתחילת המלחמה וראתה בפעם האחרונה את ביתה, כשזה עוד עמד על תילו, לפני כשבועיים במהלך הפסקת האש.
ריאיון עם ראש מועצת מטולה דוד אזולאי
(צילום: שמוליק דודפור)

בבית משפחת פיינר התנפצו כל זגוגיות החלונות הפונים לרחוב המשותף בשכונה שהופגזה. "גם בשנת 2006 הבית שלנו נפגע כך", שיתפה נגה פיינר, "רצינו לראות את הנזקים ולנסות ולסדר את הבית, אבל זה מסוכן כל כך. אנחנו מחכים להנחיות המועצה שמסייעת לנו".
פיינר ובעלה מתארחים כבר מעל לחודשיים במלון ג'ייקוב בטבריה. "אנחנו מנסים לעשות מהלימון לימונדה ומשתדלים לצאת מהמלון כדי לא לשקוע במחשבות מיותרות ודיכאונות. דואגים לנו מאוד, יש לנו שני טיולים ביום ופעילויות תרבות והעשרה. אנחנו משתדלים לנצל את מה שנותנים לנו וזה עוזר מאוד".
פיינר מספרת כי הקימו במלון מעין קהילה עם תושבי קריית שמונה ואבן מנחם. "אנחנו מחזקים אחד את השני. לא נחזור עד שלא יוסדר הגבול עם חיזבאללה והם יורחקו. לא אכפת לנו להישאר פה אפילו שנה".
הכותרת
איך שופטים את מחבלי חמאס?
27:08
1 צפייה בגלריה
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון
מטולה תחת אש
בינתיים, מעט התושבים שכן נותרו במושבה, חברי כיתת הכוננות, התכנסו אתמול בשער היישוב והדליקו נר חמישי בחנוכייה. הם סיפרו כי בצל המערכה שעוד לא הוכרעה, הם רצו להפיץ את התקווה והגאווה של המושבה שמחכה לשובם של תושביה.
ראש המועצה דוד אזולאי סיפר בריאיון ל-ynet Live על התחושות הלא פשוטות: "בסיורים שערכנו זיהינו ארבעה טילים שנורו לעבר המושבה והודענו לבעלי הבתים על הפגיעות. אנחנו מצדיקים את ההחלטה של ישראל לתקוף בדרום ולהגן בצפון. אנחנו ניתן למדינה את כל הזמן שצריך כדי להביא למטולה ביטחון. אנחנו לא רוצים עוד גדרות, אנחנו לא רוצים עוד חומות. אנחנו לא רוצים עוד כוחות צבא, אלא שכוח רדואן יעוף צפונית לליטני. או שיחליטו שמסיימים בדרום, תוקפים בצפון או שמיישמים את הסכם 1701 עם מדינה שתאכוף אותו. אנחנו כבר חודשיים לא במטולה ואם צריך ניתן גם עוד שנה".