לפני יותר מחמישה חודשים פרסם חמאס סרטון טרור פסיכולוגי שבו הופיעו שלוש חטופות: החיילות דניאלה גלבוע וקרינה ארייב והחטופה דורון שטיינברכר. היום (שלישי), כ-170 ימים לאחר שהוא צולם, מתירה משפחתה של גלבוע לפרסם את דבריה: "נחטפתי ב-7 באוקטובר מבסיס נחל עוז. אני כבר 107 ימים בשבי חמאס ואני לא יודעת מתי ואם בכלל אחזור הביתה".
הסרטון של דניאלה גלבוע מהשבי - ותגובת אמה
(צילום: ליאור שרון)

משפחת גלבוע התירה כאמור לפרסם את הדברים כעת בצל המגעים לעסקת חטופים - וחשש מצד חלק ממשפחות החטופים שראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לטרפד אותה. "אני נמצאת תחת הפצצות 24 שעות ביממה", סיפרה אז דניאלה בת ה-19, בסרטון מהשבי. נציין כי סביר שלפחות חלק מהדברים שנאמרים בו הוכתבו לה על ידי שוביה.
"אני מפחדת מאוד מאוד על החיים שלי. באחת הפעמים כמעט הרגתם אותי עם ההפצצות שלכם. איפה הייתם ב-7 באוקטובר כשנחטפתי מהמיטה שלי? איפה אתם עכשיו? למה אני בתור חיילת שנתנה מעצמה את ה-100% שלה למדינה צריכה להרגיש שננטשתי ונזרקתי על ידכם? תתאפסו על עצמכם ממשלה יקרה שלי ותתחילו לעשות את העבודה שלכם כמו שצריך כדי להחזיר את כולנו הביתה כל עוד אנחנו בחיים".
בסרטון אז, שלפי ההערכות אכן צולם בסמוך ליום ה-107 למלחמה, הוסיפה דניאלה: "אני לא צריכה שום אוכל, שום כסף, שום בגדים, שום כלום. רק שתחזירו אותנו הביתה בחיים". היא גם שלחה מסר למשפחתה: "אני מאוד מאוד מתגעגעת אליכם ואוהבת אתכם. אמא, אבא, נוני, רועיקו, אני מבקשת שתהיו חזקים ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה כל עוד אני עדיין בחיים".
1 צפייה בגלריה
אורלי גלבוע
אורלי גלבוע
"זה יסתיים בקרוב". אורלי גלבוע
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
(צילום: ליאור שרון)

לפנייה הזו בסרטון שפרסם בשלהי ינואר חמאס, הגיבה הבוקר אמה - אורלי. בריאיון ל-ynet היא הסבירה את ההחלטה לאפשר את פרסום הסרטון דווקא עכשיו: "אני יודעת שזה משחק פסיכולוגי הסרטון הזה, אבל אנחנו מבינים שמצבה הנפשי לא טוב. ואז זה היה היום ה-107, היום אנחנו ביום ה-277. אנחנו לא יודעים מה מצבה היום, אני מתארת לעצמי שהוא לא טוב. כמו שהיא אומרת שם לממשלה, אני מצפה שהיא תיתן את ה-100% שלה ויזכרו שהיא עדיין שם".
בסיום הריאיון פנתה לבתה, בתקווה שהמסר יגיע אליה: "אני רוצה להגיד לה פשוט שתמשיך לשמור על אופטימיות, שזה יקרה. שזה יקרה בקרוב. שזה באמת הפעם קרוב יותר מתמיד, למרות שהיו פעמים קודמות שהבטחתי לה שזה קרוב. הפעם באמת אני מרגישה בתוך תוכי שזה קרוב אלינו. אנחנו מתגעגעים אליה, שלא תאבד תקווה, שתשמור על עצמה, על חברות שלה. אני מקווה מאוד שהיא עדיין עם קרינה ודורון יחד. זה יסתיים בקרוב".