העימות באולפן ynet
(צילום: ערוץ כנסת)

גם לאחר שהקואליציה והאופוזיציה הגיעו לפשרה והעבירו את חוק "ממדים ללימודים", מאשים ח"כ שמחה רוטמן ("הציונות הדתית") כי "מי שטיפס על עצים ורצה להפוך את חיילי צה"ל לאירוע פוליטי הייתה הקואליציה". לדבריו, "לבנט ולפיד יותר בער לעשות קמפיין על חשבון החיילים ולסכן את החוק, ובסוף גנץ התעשת וגילה אחריות". ח"כ נעמה לזימי (העבודה) התעמתה איתו הבוקר (שלישי) באולפן ynet: "המפלגה של שמחה לא רצתה להצביע גם על הפשרה. 'הציונות הדתית' עובדת תמיד נגד החיילים".
ח"כ רוטמן הביעה תמיכה באמירה השנויה במחלוקת של ח"כ מירי רגב בישיבת סיעת הליכוד ולפיה "אנחנו אופוזיציה לוחמת. אין כאבי בטן על חיילים או מקרי אונס". לדבריו, "חבל שיותר אנשים בליכוד לא אימצו את הקו של מירי רגב והיו מתעקשים עוד קצת, היינו מביאים 100% לחיילים, יותר הישגים בחוק. היו כמה שלא ראו את המהלך עד סופו ולא ידעו לנהל מו"מ פוליטי והיו כמה שנכנעו לקמפיין".
הריאיון עם ח"כ רוטמן
(צילום: אסף חן)

1 צפייה בגלריה
חברי הכנסת לזימי ורוטמן. "אחרי 12 שנה שלכם בשלטון אנחנו העברנו את החוק"
חברי הכנסת לזימי ורוטמן. "אחרי 12 שנה שלכם בשלטון אנחנו העברנו את החוק"
חברי הכנסת לזימי ורוטמן. "אחרי 12 שנה שלכם בשלטון אנחנו העברנו את החוק"
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')
האם נתניהו שגה כשקיבל את הצעת הפשרה של גנץ? "בסיטואציה שנוצרה ייתכן שזו הייתה ההחלטה הנכונה. ידנו הייתה מושטת למשא ומתן, אבל מי שטיפס על עצים ורצה להפוך את חיילי צה"ל לאירוע פוליטי הייתה הקואליציה, עד שגנץ התעשת ברגע האחרון. כנראה שלבנט וללפיד היה חשוב יותר לעשות קמפיין על חשבון החיילים".
ח"כ לזימי ענתה לו ואמרה: "'הציונות הדתית' לא רצו להצביע גם על הפשרה. רוטמן וחבריו למפלגה אמרו במשך השבוע שהם מתכוונים להתנגד גם לחוקים לסיוע לניצולי שואה ולנפגעות אונס". היא הוסיפה כי "לתת קונטרה לממשלה זה לגיטימי, אבל הם מוכנים להפר את הכלל הכי בסיסי בין קואליציה לאופוזיציה, עם ההתנגדות לחקיקה חברתית".
"לשמחתי, אחרי 12 שנה שלכם בשלטון אנחנו העברנו את החוק. אתם גם אלה שהתנגדתם להעביר את זה אתמול, מזל שלא הקשיבו לכם, מפלגה של הציונות הדתית שעובדת תמיד נגד החיילים", הוסיפה.
רוטמן גם הגיב על החשיפה כי חוליית מחבלים של חמאס תכננה לפגוע בחבר מפלגתו איתמר בן גביר והאשים את הקואליציה והתקשורת בהסתה נגדו. "בשבועיים האחרונים ערוצי התקשורת טענו שבן גביר שונא את לוחמי צה"ל מאחר ולא גייסו אותו לצבא", אמר רוטמן. "הוא אדם טוב שהולך לבקר כל לוחם פצוע, והקואליציה נשענת על מפלגה שמסיתה לרצוח אותו ויהודים נוספים".