אודי אורי, הטייס שנפגע במהלך הפגנה ממכת"זית, התלונן במח"ש
(צילום: מוטי קמחי, רועי רובינשטיין)

אלוף-משנה במיל' אודי אורי, לשעבר טייס קרב בחיל האוויר שנפצע בתחילת יולי בעינו מפגיעה ישירה של מכת"זית בהפגנה של מתנגדי המהפכה המשפטית בתל אביב, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעיר. "אני לא רואה בעין ימין, היא מוכנה לניתוח אחד נוסף לפחות", אמר אורי לפני הגשת התלונה.
ההפגנה שבה נפצע אורי הייתה סוערת בצורה יוצאת דופן. 14 מוחים נפצעו אז בעימותים עם המשטרה וכמה מהם הושארו לאשפוז בבית החולים איכילוב. "חטפתי סילון ישר לעין, הייתה אלימות קשה של חלק מהשוטרים", סיפר אז אורי שהחל את דרכו בחיל האוויר כטייס קרב ובהמשך עבר הסבה למסוקי קרב.
1 צפייה בגלריה
הפצוע מההפגנה אודי אורי
הפצוע מההפגנה אודי אורי
אורי אחרי הפציעה בהפגנה, והבוקר במשרדי מח"ש
(צילום: דנה קופל, מוטי קמחי)
"הגעתי להגיש תלונה במח"ש גם על אירוע של תקיפה על-ידי המכת"זית וגם על אירוע תקיפה על-ידי שוטר שקרה כמה דקות לפני כן", סיפר הבוקר אורי. "הגענו עכשיו מכיוון שלקח די הרבה זמן לאסוף את החומר, יש הרבה מאוד צילומים. מעולם לא היו לי עסקים עם מח"ש, אבל אני מקווה שמח"ש עושה את העבודה שלה כמו שצריך. הם אמורים לעשות עבודה בעניין הזה".
אורי הוסיף על מצבו הרפואי: "כרגע אין עדשה בעין, יש קרע ברשתית. יש כמה בעיות שחלקן טופלו בניתוח, ויש בעיות שיטופלו בניתוח הבא. מה שברור זה שנזק יישאר לעין, בעניין הזה כנראה שאין בכלל שאלה".
אחרי הגשת התלונה אמר אורי: "נתתי עדות מסודרת, עניתי על כל השאלות, השאלות היו הוגנות באווירה נוחה. השאלות היו ענייניות, ואחרי שעה וחצי של שאלות ותשובות נגמר הסיפור. התחושה שלי היא שזה ייבדק כמו שצריך".
ריאיון עם אורי אחרי אשפוזו בבית החולים
(צילום: ירון ברנר)

עו"ד שמעון כץ, פרקליטו של אורי, אמר: "יש הנחיות ברורות, לא היה מקום להשתמש במכת"זית במקרה הזה. לא הייתה התפרעות כזאת שהיה צריך לרסק את המפגינים על-ידי מכת"זית. המרחק היה קצר מדי, הפגיעה הייתה מכוונת לראש. מדובר בבן אדם שנראה מצוין, אבל הוא מבוגר יחסית. גם הדחיפה קודם לכן שתועדה בסרטון הייתה מיותרת לחלוטין.
"מעבר לאותו שוטר שדחף או השוטר שהפעיל את המכת"זית, יש גם את מי שנתן את ההוראות והתלונה מכוונת נגד כולם. נראה לאן זה יוביל, אני בהחלט אופטימי. אני מניח שזאת תלונה מהמוצדקות שאני ראיתי אי פעם. יש לנו הרבה מאוד חומרים, גם צילומים של רחפנים וגם צילומים מהקרקע. רצינו להגיש את זה בצורה מסודרת כמה שיותר".