הקבינט המדיני-ביטחוני דן הלילה (בין חמישי לשישי) במשך ארבע וחצי שעות בהמשך הלחימה. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס לירי לעבר בת חפר מטול כרם, ואמר כי צה"ל מטפל באופן תקיף בכל חוליית ירי. "הירי מהסרטון היה לא אפקטיבי ועדיין אנחנו לא מקלים בכך ראש. לאחרונה תפסנו הרבה מאוד חוליות ירי. חלק גדול מהן סוכלו. אנחנו נכנסים לערים מדי לילה ומחרימים נשקים", אמר הלוי.
תיעוד של חמאס: מחבלים פותחים באש לעבר בת חפר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאל אותו: "מה עם להיות יותר התקפי? למה לא להוריד את כל החמושים בהלוויות? תוריד כמה פעמים באוויר בהלוויות. מדוע לא מעלים מסוק לאוויר והורגים 40-30 מחבלים?". שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לבן גביר ואמרה: "זה רעיון מצוין".
הרמטכ"ל השיב: "אנחנו עושים הרבה מאוד מבצעים התקפיים. אוספים נשקים. יש לי טיפה יותר ניסיון צבאי ממך. כשצה"ל הולך מדי לילה ללב מחנה פליטים זו התקפה, לא הגנה. אין הרבה צבאות שיודעים להרים מבצעים כאלה. צה"ל פועל באופן התקפי ומובחן. בסביבה צפופה אתה צריך לדעת את מי אתה הורג ואת מי לא. נכנסנו לא פעם למבצעים בהלוויות, בחתונות ובימי הולדת, אנחנו עושים את זה מקצועית. כאשר אנחנו הורגים את מי שאנחנו צריכים להרוג ולא הורגים חפים מפשע".
אולם, נראה כי תשובת הרמטכ"ל לא סיפקה את בן גביר, שענה: "התקפי זה להרוג מחבלים במסות. יש לכם הזדמנויות אדירות בהלוויות שהם מגיעים ולא מנצלים אותן".
1 צפייה בגלריה
קליעים בגן נר
קליעים בגן נר
קליע שאותר בגן נר, אחרי הירי לבת חפר
במהלך הישיבה, הגיע גם תורו של השר בני גנץ לדבר, והוא הציג את עמדתו סביב הנושאים השונים. השר דודי אמסלם פנה לגנץ ואמר לו: "בני, שמענו אותך סוקר את כל הדברים. אני חייב לומר שאני מסכים עם תיאור הדברים שלך, אז אולי אתה יכול להסביר לנו למה אתה פורש?". גנץ השיב: "כי אנחנו לא בכיוון".
בישיבה נשמעו התייחסויות של שרים גם ל"יום שאחרי" ברצועת עזה, אך סוכם שדיון מיוחד יתקיים סביב הסוגייה. ככלל, ישיבת הקבינט הייתה עניינית ולא נרשמו עימותים חריגים - על אף המתיחות סביב איומי הפרישה של שרי המחנה הממלכתי.
כאמור, שלשום בשעות הבוקר בוצע ירי לעבר היישוב בת חפר מצידו המזרחי של קו התפר, סמוך לטול כרם. בסרטון שפרסם חמאס נראים המחבלים עם סרט של ארגון הטרור על הראש, נוסעים לכיוון קו התפר. הם יוצאים מרכבם עם נשקים, מתקרבים לגדר, ופותחים באש. בהמשך אותו יום בוצע פיגוע ירי נוסף - כשצרורות ירי נורו גם לעבר גן נר. צה"ל פתח בסריקות באזור, ולפחות קליע אחד נמצא בתחומי היישוב.