3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד. יהיה שר הדתות?
(צילום: מארק ישראל סלם )
חודשיים וחצי חלפו מאז התפטרותו של מתן כהנא מתפקיד שר הדתות בניסיון שלא צלח למנוע את פיזור הממשלה, בעוד כשבועיים צפויה לפקוע כהונתו של נפתלי בנט כממלא מקום שר הדתות - והשאלה כעת היא אם התפקיד יעבור לראש הממשלה יאיר לפיד. לפיד עצמו צפוי לטוס לניו יורק ב-19 בספטמבר כדי לנאום בעצרת האו"ם - מעט יותר מחודש לפני הבחירות לכנסת.
בימים האחרונים בודקים ביש עתיד מה משמעות פקיעת כהונת בנט מתפקיד שר הדתות ב-13 באוגוסט, ולפי חוות דעת קיים ואקום חוקתי ושאלה משפטית סביב איוש התיק. השאלה המתעוררת היא אם התיק חוזר ליש עתיד, או שהמצב נותר על כנו.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
כהונתו כמ"מ שר הדתות תפקע בעוד כשבועיים. בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
הרב חיים קנייבסקי ובני גנץ
הרב חיים קנייבסקי ובני גנץ
נחשב למקובל על החרדים. גנץ עם הרב חיים קניבסקי ז"ל
(מתוך הטוויטר של בני גנץ)
מדובר בתיק משמעותי בתקופה זו, שלפיד היה מעוניין לנכס לעצמו בחסות המצב החדש שנוצר. כל זאת, בעיקר במסגרת הרצון לחזר אחרי המפלגות החרדיות ולהגדיל את מרחב התמרון הפוליטי ביום שאחרי הבחירות.
המאבק על החרדים הוא בעיקר בין לפיד ליריבו הפוליטי, יו"ר כחול לבן-תקווה חדשה בני גנץ, שנחשב למקובל על החרדים - בניגוד ללפיד. נכון לרגע זה, ביש עתיד אמנם מצוידים בחוות דעת לפיה התיק יחזור ללפיד מתוקף היותו ראש הממשלה, אולם לא ברור מתי וכיצד לפיד מתכוון ליישם את חוות דעת זו, אם בכלל. אופציה נוספת היא שסמכויות שר הדתות יועברו לסמנכ"ל המשרד, מאחר שמנכ"ל המשרד התפטר.
לפיד, כאמור, מתעתד לטוס לניו יורק ב 19 בספטמבר כדי לנאום בעצרת האו"ם אשר תיפתח למחרת. לפיד צפוי לנאום בין ה-20 ל-22 בחודש, ולשוב לארץ לפני ראש השנה. בשבוע הראשון של אוקטובר, מיד לאחר יום הכיפורים, לפיד צפוי לטוס לביקור בבריסל, שבמהלכו ישתתף במפגש עם שרי החוץ של האיחוד האירופי.