הפלסטינים טוענים כי ג'עפר מונה, תושב שכם, הוא המחבל שעומד מאחורי פיגוע פיצוץ המטען בדרום תל אביב בתחילת השבוע. בפיצוץ המטען, שככל הנראה אירע עוד בטרם הגיע המחבל ליעדו המתוכנן, נפצע באורח בינוני ליאוניד, עובר אורח שעבר במקום על קורקינט - בדרך חזרה מהעבודה לביתו.
2 צפייה בגלריה
ג'עפר מונה המחבל המתאבד בתל אביב
ג'עפר מונה המחבל המתאבד בתל אביב
ג'עפר מונה. הפלסטינים טוענים: הוא המחבל שהתפוצץ עם מטען בתל אביב
2 צפייה בגלריה
החשוד הולך עם תיק ברחוב
החשוד הולך עם תיק ברחוב
המחבל עם התיק על גבו, דקות לפני הפיצוץ
נהלא מונה, אחותו של המחבל, פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, וכתבה: "אהובי, אחי, אנו גאים בך, תודה לאל. אנו מחשיבים אותך כאחד מהקדושים לפני אלוהים, ואנו משבחים איש לפני האל. אנחנו אומרים רק מה שמוצא חן בעיני אלוהים: לאלוהים אנחנו שייכים ולאלוהים נשוב".
היא הוסיפה כי "ניפגש בגן ​​עדן. הקדמת אותנו לאבא אללה ירחמו, שהאל ירחם עליך, ויקבל אותך והשבח לאל. שהיד, ברוך השם". גם שכם פרסמה הודעת אבל, ומסרה כי "משפחת מונה מקבלת את המברכים על בנם השהיד. אנחנו שייכים לאללה ואליו נחזור".
בהצהרה שמסר ביממה שלאחר הפיצוץ, אמר מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר כי המשטרה ושב"כ החליטו על העלאת רמת הכוננות ופתחו בסריקות ברחבי גוש דן. "היה לנו אירוע מאוד חריג וקיצוני, אירוע של פיצוץ מטען שבהתחלה לא היה ברור מה טיבו. מיד כשהגיעו הניידות הבנו שמדובר באדם עם מטען עליו, ובהמשך התברר שמדובר בפיגוע".
ניצב עמר התייחס אז לזהות המחבל מונה, ללא עבר פלילי או ביטחוני, ולמטען שהתפוצץ בזירת הפיגוע - וכנראה היה לא תקין. "הגענו לזהות האיש, שמגיע מהשטחים. לא מדובר באדם שנמצא אצלנו במערכות או מופיע במאגרים שלנו, והמטען כנראה יוצר בשטחים. ההערכה היא שהמחבל היה אמור להגיע למקום מסוים, וכנראה הבחין בבית הכנסת. הוא החליט לעצור לרגע לדרוך את המטען, אבל כנראה לחץ על משהו אחר והפעיל אותו".
על הפיגוע קיבלו אחריות משותפת חמאס והג'יהאד האיסלאמי. במערכת הביטחון לפי שעה נמנעו מלהטיל את האחריות על חמאס או הג'יהאד, חרף קבלת האחריות, ובודקים בין השאר גם אם היה גורם אחר ששילח את המחבל.