צה"ל הודיע בצהריים (חמישי) כי הרמטכ"ל אביב כוכבי נחשף פעם נוספת לחולה קורונה, וייאלץ להיכנס לבידוד בשבוע הקרוב. מדובר צה"ל נמסר כי המפגש עם החולה, שמשרת בצבא, אירע בשבוע שעבר.
"לאור זאת ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, ייכנסו הרמטכ"ל וקצינים נוספים לבידוד", ציינו בצה"ל. "הרמטכ״ל ישהה בבידוד ויקיים לוח זמנים רגיל, ככל שיתאפשר. הרמטכ"ל חש בטוב, ללא תסמינים, וייבדק בזמן הקרוב".
בסוף מרץ כבר נכנס כוכבי לבידוד במשרדו, לאחר שהתברר כי בדיון שבו השתתף היה חולה קורונה. בדיון שבו השתתף הרמטכ"ל היו גם מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי וראש אגגף המבצעים אהרון חליוה, שנכנסו גם הם לכמה ימי בידוד.
גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, נמצא בבידוד, ואתמול נודע כי הוא נחשף לחולה קורונה ביום ראשון האחרון בשעות הערב. בהודעה מטעם גנץ נאמר כי "מתוך רצון ואחריות להימנע מסיכון בהדבקה, ולאחר התייעצות גם גורמים רפואיים, החליט גנץ להיכנס לבידוד, עד לביצוע בדיקת קורונה וחקירה אפידמיולוגיות".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ ואביב כוכבי
בני גנץ ואביב כוכבי
בני גנץ ואביב כוכבי, בחודש שעבר
(צילום: אריאל חרמוני , משרד הביטחון)
בהודעה נאמר כי "גנץ חש בטוב וימשיך לנהל את ענייני המשרד ויתר עיסוקיו הציבוריים מהבידוד". בציוץ בטוויטר, כתב גנץ: "נתחיל מהשורה התחתונה – אני מרגישה מעולה, ומתכוון להמשיך ולעבוד כמו תמיד, רק מרחוק. אפעל בדיוק לפי ההנחיות. אין מקום ללקיחת סיכונים, רק בריאות לכולם".
במשרד הביטחון עדכנו כי "לנוכח כניסת גנץ לבידוד, יותקנו בביתו אמצעים שיאפשרו לו למלא את תפקידו". עוד נמסר כי האדם שאליו נחשף גנץ הוא חבר של המשפחה.
על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, נכון לעתה יש בישראל 15,209 חולים פעילים. 346 אנשים מתו מפרוץ המגפה. 118 חולי קורונה במצב קשה ו-41 מונשמים. שני חולים קשה מחוברים למכונות אקמו המדמות פעולת לב-ריאה. מאז אתמול נרשמו 1,231 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מתוך 27,542 בדיקות שהתקבלו.