דובר צה"ל הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי), בשעה 1:54, כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר כוחות שפעלו במרחב פארעה, הממוקם בין שכם לג'נין בבקעה. כשעתיים לאחר מכן, ב-4:13, דובר צה"ל מסר כי כלי טיס ביצעו שלוש תקיפות שונות נגד מחבלים חמושים שהיוו איום על כוחות שפעלו במרחב טובאס שבצפון חטיבת הבקעה והעמקים, במזרח השומרון.
במקביל, סוכנויות הידיעות הפלסטיניות "וופא" ו"שהאב" דיווחו כי חמישה בני אדם נהרגו בהפצצת רכב מהאוויר על ידי צה"ל בעיר טובאס. לפי הפלסטינים אדם נוסף נפצע בתקיפה.
איתור והשמדת מעבדת מטענים בטול כרם
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
הסלמה ביו"ש: האם מתקרב "7 באוקטובר" נוסף?
32:57
התקיפות הלילה התרחשו בצל מבצע "מחנות קיץ", המבצע הנרחב של כוחות הביטחון לסיכול טרור שנמשך במרחב צפון השומרון כבר יותר משבוע. אתמול ביקר באזור שר הביטחון יואב גלנט, וערך הערכת מצב במפקדת חטמ"ר מנשה יחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף אבי בלוט ובכירים נוספים. גלנט הצהיר כי המטרה היא ל"כסח את הדשא" של הטרור וקרא גם לשים סוף למה שכינה "התעוררות" של ניסיונות פיגוע עם רכבי תופת.
במקביל, דובר צה"ל עדכן אתמול כי במהלך פעילות של צוות הקרב של חטיבת כפיר, לוחמי יחידת דובדבן חיסלו בחילופי אש באזור טול כרם שני מחבלים חמושים, שלידם אותר נשק מסוג M-16. בנוסף, כוחות סיירת חרוב איתרו מטען בתוך עגלת ילדים, ובמהלך המבצע הושמדה מעבדת מטענים, מספרי מטעני גחון וחומרים לייצור מטענים.
גלנט בהערכת מצב בצפון השומרון
(צילום: אלעד מלכה )

1 צפייה בגלריה
המטען שאותר בעגלת תינוק
המטען שאותר בעגלת תינוק
מטען שאותר בעגלת תינוק
(צילום: דובר צה"ל)
בביקורו בשומרון, אמר גלנט כי "ההתעוררות של הטרור באיו"ש זה נושא שאנחנו צריכים להיות ממוקדים ומפוקסים עליו בכל רגע. התהליך הוא התקפה לצורך מניעת טרור - זה הסיפור העיקרי. ולמעשה אנחנו מכסחים את הדשא, יגיע גם הרגע שאנחנו נוציא את השורשים, את זה חייבים לעשות".
הוא הוסיף כי "ההתעוררות שמגיעה במכוניות תופת עם מטענים וההמשך של זה בירי בכל מקום, זה דברים שצריך לשים להם סוף. התארגנויות הטרור האלה שקוראות לעצמן בכל מיני שמות, בנור א-שמס, או בטול כרם, או בפארעה או בג'נין, זה דברים שצריך למחוק אותם, כל מחבל כזה לחסל".