ב-72 שעות האחרונות טענו החות'ים כי יירטו שני כטב"מים אמריקניים שפעלו באזור תימן, במה שעלול לייצר מבוכה עבור צבא ארה"ב. הבוקר (שלישי) אמר הדובר של החות'ים יחיא סריע כי ההגנה האווירית של כוחות המורדים, הפועלים בשליחות איראן, הצליחה להפיל כטב"ם אמריקני מדגם MQ9, בזמן שביצע "פעולות ריגול עוינות ולחימה" במרחב האווירי במחוז סעדה שבתימן.
תיעוד "הפלת הכטב"ם" שהפיצו החות'ים במאי האחרון

2 צפייה בגלריה
דובר הכוחות החות'ים, יחיא סריע
דובר הכוחות החות'ים, יחיא סריע
סריע. שיבח את המחבל הירדני והצהיר - הופל כטב"ם אמריקני נוסף
( צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
סריע הדגיש, בהודעה מצולמת שפורסמה מטעם החות'ים, כי מדובר בכטב"מ השני מאותו הסוג שהופל תוך 72 שעות בלבד ובכטב"ם התשיעי בסך הכול מאז ש"החות'ים הצטרפו באופן רשמי כזירה נוספת התומכת בפלסטינים". כמדי הצהרה, אמר סריע כי "הכוחות החות'ים ימשיכו לפעול "עד לעצירת התקיפות והסרת המצור מעזה".
כאמור, רק ביום שבת האחרון, לפני כ-72 שעות, פרסם הדובר החות'י הודעה רשמית נוספת על הפלת כטב"ם אמריקני במחוז מארב שבתימן, ש"ביצע פעולות עוינות במרחב האווירי". בחודש מאי, טענו החות'ים כי יירטו כטב"ם אמריקני מאותו הסוג באמצעות טיל קרקע-אוויר מקומי וברשתות המקומיות הופצו סרטונים שבהם נראה כלי הטיס נופל. אז דאגו החות'ים לפרסם גם סרטון רשמי גם מטעמם של הפלת הכטב"ם.
בהצהרתו הבוקר, סריע הדגיש את "אחדות הזירות הפועלות נגד ישראל", וכן שיבח את המחבל הירדני מאהר אל-ג'אזי, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע הירי שלשום במעבר אלנבי שמצפון לים המלח.
2 צפייה בגלריה
מל"ט אמריקני מדגם ריפר MQ-9 בשמי נבאדה ארה"ב 2020
מל"ט אמריקני מדגם ריפר MQ-9 בשמי נבאדה ארה"ב 2020
MQ-9 בשמי נבאדה, ארה"ב 2020
(צילום: AFP PHOTO /US AIR FORCE)
MQ-9 הוא כלי טיס בלתי מאויש בעל יכולת תקיפה. בדיווחים שונים בתקשורת הערבית הדגישו כי מדובר בכטב"ם בעל יכולות מתקדמות וצבא ארה"ב מסתמך עליו בפעולותיו הצבאיות לא רק בתימן. הוא יכול להגיע למהירות 370 קמ"ש, מוטת כנפיו מגיעה ל-20 מטר, הוא שוקל יותר מ-2.2 טונות הוא מסוגל לטוס למרחק של יותר מ-1520 ק"מ ולפרק זמן של יותר מ-30 שעות. ה-MQ-9 מצויד באמצעי מעקב בלייזר עם יכולת שיגור של שישה טילים ופצצות ברמת דיוק גבוהה.
כמו כן, מדובר בכלי טיס רב-משימתי, שמסוגל גם לבצע מעקב וגם לתקוף מטרות על הקרקע. האמריקנים החלו להשתמש בו ב-2007, ניתן לחמש אותו בטילי הלפייר ופצצות מונחות לייזר והוא מסוגל לטוס בגובה של 50 אלף רגל.