שכונת ג'אוריש אחרי הרצח

שקט מתוח בשכונת ג'ואריש שברמלה אחרי חיסולו של "הבורר" עלי ג'רושי, שנורה למוות כשניקה את הכניסה למסגד בשכונה. ניידות ושוטרים נפרסו ברחבי השכונה כדי להפגין נוכחות ולשמור על הסדר, והקימו מחסום באמצעות בטונדות. במקביל נמשכים החיפושים אחר מבצעי החיסול: אנשי מז"פ סרקו את זירת הרצח, והחקירה מתמקדת לפי שעה במישור המודיעיני. בשלב זה כל הכיוונים נבדקים, וחוקרי ימ"ר מרכז הוציאו צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.
3 צפייה בגלריה
שכונת ג'אוריש שבה נרצח עלי ג'רושי
שכונת ג'אוריש שבה נרצח עלי ג'רושי
משטרה בכל פינה בג'ואריש
3 צפייה בגלריה
שכונת ג'אוריש שבה נרצח עלי ג'רושי
שכונת ג'אוריש שבה נרצח עלי ג'רושי
זירת הרצח
3 צפייה בגלריה
עלי ג'רושי "הבורר" מרמלה נרצח
עלי ג'רושי "הבורר" מרמלה נרצח
עלי ג'רושי "הבורר" מרמלה
(מתוך "פנים אמיתיות", רשת 13)
האימאם של מסגד ג'ואריש ברמלה, השייח אחמד עביד, התייחס לרצח בנאומו בתפילת יום השישי - ונאם במשך דקה אחת בלבד, בניגוד לדרשה הארוכה שהוא נושא מדי שבוע. האימאם אמר כי "אם אחד מכם היה במקומי עכשיו, מה הייתם אומרים? אין לי מה לומר. אני לא יכול להוסיף מילה על האסון שפקד אותנו. ביום שישי לפנות בוקר נרצח אדם שהגיע לנקות את המסגד. על מה רצחו אותו אני לא יודע".
במשטרה חוששים אמנם מאפשרות שהחיסול יוביל לנקמה, אך גורמים שהכירו את ג'רושי מדגישים כי חרף הפרופיל הגבוה שלו, בשנים האחרונות הוא כמעט שלא היה מעורב בעולם הפשע. למעשה, הוא זוהה כ"בורר" בעיקר על סמך עברו, שסביבו הוא בנה לעצמו גם פרופיל תקשורתי. בנו, שמרצה עונש מאסר עד שנת 2024, הגיש עתירה בבקשה לצאת להלווייתו של אביו.
ג'רושי, שחוסל ביריות בפתח מסגד בשכונת ג'ואריש, פונה מהמקום עצמאית לבית החולים שמיר אסף הרופא - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. סמוך לזירת הרצח אותר כלב ירוי, ששייך לבני משפחתו של ג'רושי. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, מסר כי "כלל המערכים הרלוונטיים יעמדו לרשות היחידה החוקרת, לצד תגבור הפריסת המבצעית והאכיפה הממוקדת". בסיום הערכת מצב הוא הטיל את החקירה על ימ"ר מרכז.
עלי ג'רושי בריאיון
(מתוך "פנים אמיתיות", רשת 13)

ג'רושי היה דמות מוכרת מאוד בעולם הפשע ומחוצה לו, ובעבר סיפר בריאיון ל"פנים אמיתיות" כיצד מתקבלת החלטה לרצוח אדם אחר. "מי שמגיע לו נרצח", אמר. "לא נרצח אף אחד סתם". כשנשאל מה אדם צריך לעשות כדי שתתקבל החלטה כזו לגבי גורלו, השיב "לא צריך לעשות הרבה - צריך להיות מסוגל לעשות. לא כולם מסוגלים לעשות". לדבריו, יש "פורום" שמתכנס ומקבל את ההחלטות הללו.
בעקבות הרצח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לערב את שב"כ בלוחמה במשפחות הפשע, ואמר כי "אין מנוס מלהפעיל את שירות הביטחון הכללי בתופעה שהופכת למכת מדינה. ביכולתו של השב"כ להביא עוד מודיעין איכותי ולהשתמש בסמכויות חקירה מיוחדות שלא ניתנות למשטרה".