התיעוד ממצלמת האבטחה באוטובוס במישיגן
(צילום: רויטרס)
תלמיד כיתה ז' ממישיגן הפגין תושייה ואומץ לב כשהשתלט על ההגה של אוטובוס בית הספר, אחרי שהנהגת התעלפה בעקבות בעיה רפואית. דילן ריבס בן ה-13 הצליח לעצור את האוטובוס ולמנוע אסון. על האוטובוס היו קרוב ל-70 תלמידים מחטיבת ביניים בעיר וורן. הדרמה התרחשה ביום רביעי.
בתיעוד מצלמת האבטחה של האוטובוס מודיעה הנהגת בקשר כי היא סובלת מסחרחורת. "ייתכן שאני אעצור בצד, אני צריכה שמישהו ייקח את הילדים", אמרה. שניות לאחר מכן החלה לאבד את הכרתה. דילן בן ה-13 זינק לעבר ההגה, וקרא לתלמידים לצלצל למוקד החירום. "שמישהו יתקשר ל-911, עכשיו!", אומר דילן בתיעוד, כשברקע נשמעות זעקות הבהלה של הילדים באוטובוס.
דילן מנע מהאוטובוס להתנגש בבית, ובמכונית אחת לפחות. אחרי שבלם את האוטובוס, נהגים שנסעו בסמוך סייעו לפנות את התלמידים בבטחה מהמקום. האירוע הסתיים ללא נפגעים, והנהגת אושפזה בבית החולים. "עיריית וורן גאה מאוד בגיבור שלנו, תלמיד כיתה ז'", אמר חבר במועצת העיר. "האיש הצעיר הזה מיהר לפעול, ומנע תאונה טראגית".
דילן סירב להתראיין, אך הוריו שוחחו עם התקשורת והרעיפו שבחים על בנם. "יש לנו גיבור קטן", אמר האב סטיב, וסיפר שזו לא הפעם הראשונה שבה בנו אוחז בהגה. "הוא יושב לי על הברכיים בנסיעות בכבישים כפריים ובחניות מאז שהוא בן 4, הוא נהג טוב".