בנט בישיבת הממשלה: "מי שמכוון טילים לעבר מדינת ישראל נושא באחריות"
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה מעביר מסר לחמאס - דווקא אחרי תקיפה מצומצמת יחסית של חיל האוויר ברצועת עזה: לאחר שמטוסי ומסוקי צה"ל תקפו הלילה (יום א') ברצועה מתחם בודד לייצור רקטות ועמדות תצפית ריקות בתגובה לירי הרקטות שהתפוצצו מול חופי גוש דן, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "כל סיפורי הברקים של חמאס לא רלוונטיים יותר".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט בישיבת הממשלה
(צילום: לע"מ)
"חיל האוויר תקף הלילה סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של חמאס בחאן יונס. בנוסף, צה"ל תקף שורה של עמדות חמאס בגבול הרצועה", עדכן בנט בפתח ישיבת הממשלה. "המתקפה הזו היא בתגובה לירי הרקטות אתמול מרצועת עזה לחופי הים התיכון. אני רוצה להבהיר פה משהו – כל סיפורי הברקים והרעמים של חמאס, שחוזרים על עצמם חורף אחר חורף, לא רלוונטיים יותר. מי שמכוון טילים לעבר מדינת ישראל – נושא באחריות".
(צילום: נויל האריס)

בנט אמר זאת לאחר שבחמאס ניסו לטעון כי ירי הרקטות לא היה מכוון ונבע ממזג האוויר. במערכת הביטחון דחו זאת, ואמרו אתמול כי אם בחמאס לא יודעים לשמור על ארסנל הטילים שלהם - אז שיפרקו אותו.
בחמאס אמרו כי במהלך תקיפת חיל האוויר הם ירו באופן חריג שני טילי נ"מ מסוג "סאם 7" אל עבר המסוקים שפעלו ברצועה. המטוסים והמסוקים תקפו את המטרות אחרי שהזהירו את מי שבאזור להתרחק מהמקום. "היקף היעדים וסוג המטרות", הוסיפו בצה"ל, "הותקפו בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לחופי הים התיכון, מערבית לגוש דן. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה והוא נושא בהשלכות לפעולות הטרור מהרצועה".
תקיפת צה"ל ברצועת עזה הלילה
(צילום: דו"צ )

בצה"ל הסתפקו בתגובה מוגבלת בדמות תקיפת מתחם לייצור רקטות - בדומה לתקיפות שבוצעו מאז סוף "שומר החומות" - וכן תקפו עמדות ריקות של חמאס, זאת על מנת לאותת לארגון הטרור שבישראל מעדיפים לסיים את האירוע ולא להיגרר להסלמה.
למתיחות מול ארגוני הטרור בעזה תורם גם מצבו של האסיר המנהלי הישאם אבו הוואש, ששובת רעב כבר יותר ממאה ימים. תחילה פיזר הג'יהאד האיסלאמי איומים שלפיהם אם אבו הוואש ימות, הארגון יראה בכך חיסול של ישראל ויגיב בהתאם - ואמש גם חמאס התייחס למצבו. "אנו עוקבים אחר מצבו המסוכן של הישאם אבו הוואש", נמסר מחמאס. "ישראל נושאת באחריות המלאה על חייו. אנו קוראים לכל הארגונים ההומניטריים להפסיק את שתיקתם ולקיים את משימתם".