בניה פרץ הגיע לקבר יוסף שנה וחצי לאחר שנפצע בפיגוע בצומת תפוח
(צילום: אמציה האיתן)
אלפי בני אדם נכנסו הלילה (בין שלישי לרביעי) להתפלל בקבר יוסף שבשכם. לאחד מהם זה היה ביקור מיוחד ומרגש - בניה פרץ, שנפצע קשה מאוד בפיגוע בצומת תפוח לפני שנה וחצי, אז נרצח חברו יהודה גואטה ז"ל. פרץ עובר תהליך שיקום ממושך, ורוצה לחזור לעמוד על רגליו.
בתחילת מאי 2021, פרץ היה תלמיד הישיבה הגבוהה באיתמר כשחיכה יחד עם חבריו, בהם גואטה, לאוטובוס לישיבה. מחבל פלסטיני פתח בירי, פצע את פרץ באורח קשה ורצח את יהודה. פרץ, תושב בית שאן, הגיע הלילה על כיסא גלגלים למתחם הקבר והקהל הרב שהגיע להתפלל במקום התרגש לראותו מצליח להזיז את ידיו.
"גם יוסף הצדיק כשהיה בכלא במצרים, לא הפסיק להאמין", אמר. "באתי לפה לשאוב כוחות מיוסף הצדיק, להאמין ולא לוותר, ובעזרת ה' לחזור לעמוד על הרגליים".
1 צפייה בגלריה
בניה פרץ הגיע לקבר יוסף שנה וחצי לאחר שנפצע בפיגוע בצומת תפוח
בניה פרץ הגיע לקבר יוסף שנה וחצי לאחר שנפצע בפיגוע בצומת תפוח
יוסי דגן עם בניה פרץ, הלילה בקבר יוסף
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
פרץ קרא לממשלה "לחזור לאביתר (המאחז שהוקם אחרי הפיגוע, אב"ק), להקים את בית המדרש לזכרו של יהודה". עופר פרץ, אביו של בניה, הצטרף לקריאה להקמה מחודשת של המאחז ואמר על הביקור שלו ושל בנו בקבר: "אני מרגיש שאני נמצא בתוך חלום שמתגשם".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "לראות את בניה יוצא מהבית, חוזר לשומרון, לבית השני שלו, לאחר שהוא נאבק נגד כל הסיכויים וממשיך להיאבק כדי שיוכל ללכת, זה דבר מרגש לא רק עבורנו אלא עבור כל תושבי מדינת ישראל. גם בשבוע שבו פיגוע רודף פיגוע אנחנו נמשיך להרים ראש, להתחזק ולא נישבר אל מול האויב הרצחני שמבקש לסלק אותנו ממולדתנו".