ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח אמש (שלישי) ביקורת על שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן ועל שר התקשורת שלמה קרעי. "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל", אמר נתניהו בשיחה עם שרים בליכוד.
2 צפייה בגלריה
שלמה קרעי, בנימין נתניהו, גלית דיסטל
שלמה קרעי, בנימין נתניהו, גלית דיסטל
(צילום: אלי מנדלבאום, הדר יואביאן, מארק ניימן,לע"מ)
השרה דיסטל אטבריאן כינתה שלשום את 37 הטייסים מטייסת 69 "טייסים על תנאי", והאשימה כי "הם לא פטריוטים. לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורנו. לא אנשים נפלאים. לא עמישראל". לדברי השרה, שחברה בממשלה שבה חלק מהשרים לא שירתו בצה"ל או הסתפקו בשירות חלקי בלבד בצבא: "טייסים שמתנים את ביטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות". בציוצה המשיכה: "לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. אני בזה להם אחד אחד".
השר קרעי אמר שלשום כי אלו שהודיעו כי לא ישרתו במילואים במקרה שהמהפכה המשפטית תושלם הם "סרבנים מחוצפים", ואמר להם: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם, לכו לעזאזל". "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה - יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן נגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם", כתב קרעי בציוץ שהעלה לטוויטר. "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו'. עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט ומפקדי שירות המילואים
יואב גלנט ומפקדי שירות המילואים
גלנט, הלוי ומפקדי מילואים. גם הם מחו על ההכפשות
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בציוץ השווה קרעי את אותם "שליטים בעיני עצמם" כדבריו להמן, שמולו מרדכי "לא יכרע ולא ישתחווה". הציוץ הוביל לסערה, אבל קרעי לא חזר בו וכתב כעבור כשעה: "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה".
אתמול השמיע גם הרמטכ"ל הרצי הלוי גינוי לדברי השרים. בפגישה עם מפקדים ולוחמי צוות אוויר במילואים מכמה טייסות, מחו אנשי החיל על היחס שלו הם זוכים מצד פוליטיקאים, והוא אמר כי "בימים האחרונים אני שומע גינויים ואמירות פוגעניות כלפי משרתינו במילואים. אמירות אלה אינן מקובלות ואין להן מקום, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול".
גם מפקדי מילואים שנפגשו מוקדם יותר עם שר הביטחון יואב גלנט ועם הרמטכ"ל הרצי הלוי מחו בפניהם על ההכפשות. "אתה יושב עם אנשים שמכפישים אותנו, ואומרים אמירות שלא ייאמרו", אמר אחד הנוכחים בפגישה. גלנט השיב: "אני לא יכול לשלוט על כל אחד", אך הבטיח שיישר קו עם אנשי המילואים וימנע את ההכפשות.
מפקדי המילואים גם הזהירו כי "יש מקומות במערך המילואים שכבר חלה בהם התפוררות. יש תחושה בקרב המפקדים שכל רגע זה עלול להתפורר וליפול". לדבריהם, "החשש הגדול הוא שתהיה פה ממשלה שלא יהיו לה גבולות, עם פקודות בלתי חוקיות".
פורסם לראשונה: 23:16, 07.03.23