שר החינוך יואב קיש מאיים כי לא יאשר את הקמת האוניברסיטה בגליל, אם היא לא תוקם בשטחים המוניציפליים של קריית שמונה.
במכתב ששלח אמש (ראשון) לשר הפנים משה ארבל כתב לו קיש כי הבחירה בהקמת האוניברסיטה בגליל, שתוקם על בסיס המערך האקדמי ומוסדות מכללת תל חי, "התבססה על הסכמת המכללה לעבור לתחום שטח השיפוט של העיר ועיכוב בביצוע החלטה זו יעכב את לוחות הזמנים של הקמת האוניברסיטה".
3 צפייה בגלריה
יואב קיש משה ארבל
יואב קיש משה ארבל
"עיכוב ביצוע ההחלטה יעכב את הקמת האוניברסיטה". קיש וארבל
(צילום: שלו שלום, הדר יואביאן)
קיש, המכהן גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), פנה אל ארבל עקב בקשתו של ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, שביקש את אישורו להעברת שטחי המכללה הנמצאים תחת המועצה האזורית גליל עליון - וצמודים לעירו - לשטחה המוניציפלי.
שטרן דורש מארבל "לעשות צדק היסטורי ולאפשר לעיר לממש את התוכניות המשמעותיות שמקדמת הממשלה", ומונה בין היתר את החלטת ארבל לבניית 2,000 יחידות דיור בשכונה חדשה, הרחבת אזור התעשייה והקמת מרכז מסחר ותעסוקה עירוני סביב תחנת הרכבת שצפויה להגיע לעיר - כל אלו נמצאים בשטחים השייכים למועצה האזורית גליל עליון, וליד קריית שמונה. לפיכך, שטרן מבקש להרחיב את תחום השיפוט של העיר.
3 צפייה בגלריה
 המכתב של שר החינוך יואב קיש לשר הפנים משה ארבל בעניין הקמת האוניברסיטה בגליל
 המכתב של שר החינוך יואב קיש לשר הפנים משה ארבל בעניין הקמת האוניברסיטה בגליל
המכתב של קיש לארבל
3 צפייה בגלריה
אביחי שטרן במתחם ביג קריית שמונה
אביחי שטרן במתחם ביג קריית שמונה
דורש "צדק היסטורי". ראש העיר קריית שמונה
במועצה האזורית הסמוכה לקריית שמונה מתנגדים לגריעת אדמותיה והעברתם לעיר. במכללה האקדמית, שנאבקו במשך שנים למען הקמת האוניברסיטה בגליל, הבהירו כי זו תקום כדי לשרת את קידומה של קריית שמונה והתחייבו כי כל מבנה שיוקם כחלק מהאוניברסיטה החדשה יוקם בשטח השיפוט של קריית שמונה.
בפניית ראשי הוועד המנהל של מכללת תל חי לקיש בחודש נובמבר, בבקשתם להכיר בתשתיות המכללה כבסיס לאוניברסיטה החדשה, הם ציינו כי "המכללה, ובהמשך האוניברסיטה, עוסקת כל העת בחיבור לקריית שמונה מתוך תפיסת חשיבות המרקם העירוני לחיזוק האוניברסיטה והאיכות האקדמית ולחיזוק העיר והמרחב, כולל העברת מרכיבים נוספים לתוך העיר. בעתיד אנו מתכננים כי האוניברסיטה תתרחב ותבנה את עיקר מרחביה בעיר. הראשון שבהם יהיה בניין ההנהלה".
ב-5 בדצמבר הודיע קיש על כוונתו להביא לישיבת המל"ג שהתקיימה באותו היום את החלטתו להקים את "אוניברסיטת קריית שמונה". השר ציין בהודעה כי לפי הסיכום, כל מבנה עתידי שיוקם עבור האוניברסיטה ייבנה בשטח השיפוט של קריית שמונה. הוא מסר כי "הקמת האוניברסיטה וחיזוק קריית שמונה והגליל חיוניים ומשמעותיים עכשיו יותר מתמיד".