יחד עם חבריה ואביה, חגגה שורדת השבי נועה ארגמני, שבן זוגה אבינתן אור עדיין בעזה, את החזרה מהשבי באירוע שכונה "DANCE WITH NOA".
"246 יום חיכיתי לרגע הזה", אמרה נועה כשהיא מציינת את מספר הימים שבהם הייתה בשבי, עד שחרורה במבצע דרמטי. "זה לא הכי אידאלי כרגע לעשות את המסיבה הזאת כשיש את המלחמה ברקע, כשיש חיילים שלנו בשדה הקרב, כשיש עוד 109 חטופים שנמצאים שם בעזה, כולל הבן זוג שלי, שאני מתגעגעת אליו נורא".
נועה ארגמני חוגגת את שחרורה מהשבי עם חבריה

3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני חוגגת את שחרורה מהשבי עם חברים
נועה ארגמני חוגגת את שחרורה מהשבי עם חברים
נועה ארגמני ואביה יעקב
"אבל יחד עם זה אני שמחה לחגוג עם כולכם את החיים עצמם. כל יום בחיים האלה אנחנו צריכים לחגוג כל רגע שאנחנו פה, כל הזמן", היא הוסיפה, לקול קריאות של חבריה "כמה חיכינו, אוהבים אותך נועה, את מרגשת" - וכשהיא לבושה בבגד ים בצבע צהוב, המזוהה עם המאבק להשבת החטופים.
אביה יעקב דיבר אף הוא במסיבה: "246 יום חיכינו לנועה. אני אומר חיכינו כי כל המשפחה חיכתה ולצערנו הרב ליאורה מאוד חיכתה, אבל כן ראתה אותה והרגישה אותה והקדוש ברוך הוא הגשים לנו את המשאלה שלנו. אני רוצה לומר לכם בכנות, לא הכרתי את נועה. ב-7/10 ביום החטיפה הכרתי באמת את נועה, וזה בזכותכם. בזכות החברים הנפלאים שיש לך".
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני ובן דודה חוגגת את שחרורה מהשבי
נועה ארגמני ובן דודה חוגגת את שחרורה מהשבי
נועה ארגמני ובן דודה
דבריה של נועה ארגמני בביקור ביפן
(צילום: שגרירות ישראל ביפן)

נועה ארגמני חזרה לאחרונה מביקור ביפן, שם נפגשה עם דיפלומטים בכירים מישראל ומדינות ה-G7, ושיתפה את חוויותיה הקשות מהשבי. "כל לילה הייתי נרדמת וחושבת - זה עלול להיות הלילה האחרון בחיי", סיפרה ארגמני. היא תיארה את התנאים המחרידים בשבי, את אירועי חטיפתה ב-7 באוקטובר, ההפצצות בעזה ואת מבצע החילוץ הנועז. "ירדתי הרבה במשקל, שתינו משהו כמו פחות מחצי ליטר מים ליום, והיו ימים שבכלל לא הרשו לנו לשתות", סיפרה ארגמני לכתבים בטוקיו על התנאים הקשים. היא סיפרה בנוסף כי הורשתה להתקלח רק כפעמיים בחודש.
למרות הקשיים בשבי, ועל אף שהועברה בין מקומות רבים ובהם מנהרות, סיפרה ארגמני על דרכיה להתמודד: "עשיתי מיינדפולנס, נזכרתי ברגעים שמחים יותר. כמו צלילה, כל מה שאהבתי לעשות בזמני החופשי קודם, זה באמת עזר לי להשתחרר". עם זאת, היא הודתה: "אבל זה באמת קשה לזכור את זה כל הזמן. כי יש לילות וימים שאת כל הזמן שומעת את ההפצצות וחושבת שזה הולך להיות היום האחרון שלך".
ארגמני הדגישה את הצורך הדחוף לשחרר את שאר החטופים, כולל בן זוגה אבינתן אור. "אבינתן, החבר שלי, עדיין שם, ואנחנו צריכים להחזיר אותם לפני שיהיה מאוחר מדי. אנחנו לא רוצים לאבד עוד אנשים ממה שכבר איבדנו", אמרה. היא גם שלחה מסר לבן זוגה: "אני רק רוצה להגיד לו שישמור על עצמו, ואני מחכה לו בבית ועושה כל שביכולתי להחזיר אותו הביתה למשפחתו. וגם אליי".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום