כמו במקרים רבים אחרים, גם לפני הרצח של סומיה עמאש (33) - אם לארבעה ילדים - הכתובת הייתה על הקיר. לכן, לא מפתיע שכאשר אמה, עריפה, קיבלה ממנה הודעת הרגעה ב-12:16 אתמול בוואטסאפ - בזמן חיפושים נרחבים אחריה - היא מיד הבינה שלא מדובר בה.
האם עריפה ובתה זינב מדברות

3 צפייה בגלריה
סומיה עמאש
סומיה עמאש
סומיה עמאש והזירה בה נמצאה הגופה
(צילום: חסן שעלאן)
3 צפייה בגלריה
הודעה שקיבלה אמא של הנרצחת סומיה עמאש על ידי הרוצח בהתחזות לבתה
הודעה שקיבלה אמא של הנרצחת סומיה עמאש על ידי הרוצח בהתחזות לבתה
שיחת הוואטסאפ עם האם
"השארתי את הטלפון שלי בבית כדי שהוא לא ישגע אותי", כתבה כביכול סומיה על בעלה, ממספר טלפון לא-מזוהה. "הוא לא יודע שנסעתי לשארם א-שייח עם חברה שלי לעשרה ימים. הוא עם הילדים, אדבר שוב אחרי שאגיע".
האם חשדה מיד שלא בתה עומדת מאחורי ההודעה, אלא הבעל עצמו. בעבר בתה התלוננה שבעלה אלים כלפיה, והוא אף נעצר בעקבות המעשים - אך נשאר לחיות לצידה. עריפה ניסתה להתקשר לטלפון שממנו נשלחה ההודעה שוב ושוב, אך ללא כל מענה. בזמן הזה כבר ידעה המשטרה על החששות של עריפה, ופתחה בסריקות אחר בתה. אמש היא כבר נמצאה ללא רוח חיים בבור בג'סר א-זרקא, שם התגוררה. ילדיה, בגילי תשע, שבע, שש ושלוש, נותרו יתומים מאם.
3 צפייה בגלריה
ילדיה של הנרצחת סומיה עמאש
ילדיה של הנרצחת סומיה עמאש
"לא נתנה להם הרגשה שהיא סובלת". 4 ילדיה של סומיה
האם סיפרה ל-ynet כי "אתמול התקשרתי לסומיה כמה פעמים והיא לא ענתה לי. ישר הלכתי לבית שלה, ובעלה אמר לי שהיא הלכה לעבודה, אבל הרכב שלה היה בחניון וגם הנייד והתיק שלה היו בבית. התחלתי לחשוד אז דיווחתי שהיא נעדרת. הייתה לי הרגשה. אחר כך קיבלתי הודעה ממספר לא מוכר 'אמא אל תדאגו אני אהיה בשארם'. אני בטוחה שמי ששלח את ההודעה הוא הרוצח, שרצה שלא יחפשו אותה".
"הוא הרס לנו את החיים", הוסיפה האם. "מה הוא רצה מאשתו, שפרנסה את המשפחה? למרות האלימות, היא תמיד חייכה לידו ולא נתנה לילדים הרגשה שהיא סובלת. הם שאלו אותי מתי היא תחזור. איך נגיד להם שאבא שלהם רצח את אמא?".
האם אמרה כי בתה "הייתה אישה מהממת, שגידלה ילדים טובים ומחוננים, עזרה לכולם ותמיד חייכה". לדבריה, "בתי עברה אלימות קשה מצד בעלה, והגישה תלונה במשטרה יותר מפעם אחת. בעקבות האלימות בעלה נעצר. רק לפני שלושה שבועות היא אמרה לי 'אני רוצה להתגרש ממנו, אחרת אחזור אליכם גופה'. היא הרגישה בסכנת חיים ונרצחה בדם קר".
על הגופה של סומיה, שנמצאה ליד אולם חתונות, נמצאו סימני אלימות, והיא הועברה לנתיחה באבו כביר. לידי המשטרה הגיעו גם סרטונים שבהם ניתן לראות אלמוני מכניס שקית לתא מטען של רכב, ונבדק קשר למקרה.