1 צפייה בגלריה
נאשמים התעללות תלמוד תורה עבירות מין אברהם רוזנפלד
נאשמים התעללות תלמוד תורה עבירות מין אברהם רוזנפלד
ארכיון. הנאשמים בפרשה
(גלעד מורג)
סוף לפרשת המורה שהתעלל בתלמידיו במוסד תורני בתל אביב: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (א') 14 שנות מאסר על אברהם רוזנפלד (54) בגין שורת עבירות מין ומעשים אכזריים אחרים שביצע לאורך שנים בעיקר בילדים בכיתה ג'. בנוסף הוא יפצה את הקורבנות ב-335 אלף שקל.
רוזנפלד היה הנאשם המרכזי מבין שישה בפרשה שבמסגרתה כינו התלמידים את המוסד שבו למדו "ברגן בלזן". נשיא המחוזי, השופט גלעד נויטל, הזכיר בגזר הדין את "המסה הכוללת של העבריינות הקשה מצד הנאשם בעבירות הרבות שביצע, צורות הביצוע, המספר הרב של הקורבנות, העבירות וכאמור הצביון המתאכזר והמתעלל".
יחד עם השופטים גרשון גונטובניק וטלי חיימוביץ' הוא ציטט מהחלטות קודמות של העליון שמתאימות לטעמם גם למקרה הזה: "אין חולק כי התיק המונח לפנינו ממלא כל אדם בזעזוע ובתדהמה 'אשר כל שמעו תצילנה שתי אוזניו' (שמואל א', פרק ג', פסוק י"א – ג"מ). כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו, הפוגע במספר נפשות במתכוון ייתן על כך את הדין בהתאם".
בסוף 2019 הרשיע המחוזי את רוזנפלד בעשרות עבירות של תקיפת קטינים ומעשים מגונים לאורך יותר מעשור. הוא זוכה מעבירות של ביצוע מעשה סדום. בהכרעת הדין תואר כיצד נהג להפשיל את שרוולי חולצותיהם של התלמידים והיכה אותם באמצעות חפץ. במקרים אחרים נגע, ליטף את איברי מינם או אחז בהם.
בנוסף נטען שהוא תקף והיכה תלמידים שסירבו לאכול, או הורה להם להתאפק ולא לצאת לשירותים כך שנאלצו לעשות את צרכיהם במכנסיים, ואף קשר ילדים לכיסא באמצעות שרוך או אזיקון. באחד המקרים, נקבע, הוא הורה לתלמידים להכות ילד שקשר.
רוזנפלד הורשע גם בהתעללות בבעל חיים: בכתב האישום נטען שבמקרה אחד נכנס חתול לכיתה שבה לימד, והוא הכה אותו לעיני התלמידים באמצעות מטרייה או מקלות עץ, ולבסוף דחף אותו מהחלון והרג אותו.
בכתב האישום המקורי שהוגש ב-2016 נכללו שישה נאשמים מאותו מוסד. חמישה מהם הורשעו בתקיפת ילדים במסגרת הסדר טיעון. כתב האישום המקורי ייחס למורים שורת עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין. העבירות בוצעו לאורך שנים כלפי 22 מתלוננים בני 3 עד 10 שלמדו בכיתותיהם.
על פי האישום, רוזנפלד נהג לשהות בחדר מנוחה הממוקם סמוך לכיתה ויועד לשימושו הבלעדי. בחדר היו מיטות וארון שבו אחסן דברי מתיקה, שאת חלקם לקח מהתלמידים. הוא נהג להורות לתלמידים להיכנס עמו אל החדר, ושם פגע בהם מינית. לאחר שהפסיקו לבכות הוא נהג לתת להם ממתק ולשלוח אותם לדרכם.
באישום נטען כי במספר רב של הזדמנויות הכה רוזנפלד את הקטינים באמצעות מקלות עץ באורכים וסוגים שונים, לרבות בקרשים שאותם אספו הקטינים בהפסקות על פי הוראות שלו.
עו"ד לבנת מלמד מפרקליטות מחוז תל אביב מסרה: "גזר הדין מפרט שורה ארוכה של מקרים שבהם הנאשם ניצל את מעמדו כמורה ומחנך ופגע פיזית, נפשית ומינית בילדים רכים בני 7 שעליהם היה אחראי. העונש שהטיל בית המשפט מגלם את חומרת מעשיו של הנאשם ומשקף את ההגנה שעלינו כחברה להעניק לילדים וחסרי ישע".
עו"ד טלי גוטליב, שייצגה את הנאשם עם עם עוה"ד חנניה באואר וחיים גרינוולד, מסרה בתגובה: "טענות ההגנה התקבלו בבית משפט והוא הטיל עונש - שאף שהוא חמור, מתיישב עם עמדת ההגנה מלכתחילה ולא היה צריך לנהל את התיק הזה. הפרקליטות רצתה להטיל עונש של 25 שנה על הנאשם ולכן התיק נוהל וחבל".